Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

SweClockers introducerar Swish som betalalternativ för Marknad

Permalänk
Melding Plague

SweClockers introducerar Swish som betalalternativ för Marknad

En av de mest efterlängtade sakerna på SweClockers är att kunna betala för annonser med Swish, någonting som nu tillkommer. Samtidigt ger vi ett första smakprov på nyheter för mobilsidan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt. Detta kommer att användas flitigt!
Bra gjort, Sweclockers!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Tuppen upp på den alltså!

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Det var på tiden. Bra jobbat

Permalänk

Bra!

Visa signatur

Primär rigg: Nano S|Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White| 16GB RAM | SF750 |
Plexserver: Silverstone DS380 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB RAM| SF450 |

Permalänk
Medlem

Mycket bra.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Nice!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Ännu ett steg i rätt riktning!

BRA SC!

Permalänk

Jag kanske är gammaldags, men när jag är på mobilen (som nu t ex) så föredrar jag ändå fullversionen över mobilversionen. Tycker det ger bättre överblick. Med det sagt så är SweClockers en av de mest överskådliga, lättnavigerade sidor jag känner till. Bara jag slipper mobilversionen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk

ÄNTLIGEN!

Permalänk
Medlem

SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Inaktiv

Bra det var på tiden, även om jag själv inte ännu har börjat med swicth. (betalar aldrig privatpersoner) Men nu när allt fler tjänster får detta så får jag börja.

Permalänk
Medlem

Härligt

Kommer ni någonsin att ta amex?

Permalänk

+1!

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Underbart! Nu blev jag glad.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Bra det var på tiden, även om jag själv inte ännu har börjat med swicth. (betalar aldrig privatpersoner) Men nu när allt fler tjänster får detta så får jag börja.

nu blir jag nyfiken hur kommer det sig att du har en sån policy? måste vara ganska omständigt att inte kunna låna pengar.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Yaaaas äntligen PM på mobil!!! Kan nästa steg vara filtreringsalternativ i marknaden på mobilsidan? Skulle passa extra bra nu när Swish implementeras. #MobileLife

Fake Edit: native dark theme på mobil och desktop när?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det här uppskattas verkligen! Jag är en av de miljontans Svenskar som Swish-betalning blivit vardag för. Jag använder det till allt jag kan, och det känns bara störigt med ställen som inte tar Swish.

Kontanter använder jag så sällan så jag har inte ens hunnit lära mig hur de nya mynten ser ut.. Jag tycker det är sjukt svårt det där alltså.

Men Swish är ju framtiden, och jag tror att snart så kommer alla affärer folk vågar "stå för" att Ske via Swish. Kontanter har väl sin funktion i att staten saknar insyn, men till legitima grejer så kommer Swish dominera.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Uppskattas! Tackar så mycket!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det här uppskattas verkligen! Jag är en av de miljontans Svenskar som Swish-betalning blivit vardag för. Jag använder det till allt jag kan, och det känns bara störigt med ställen som inte tar Swish.

Kontanter använder jag så sällan så jag har inte ens hunnit lära mig hur de nya mynten ser ut.. Jag tycker det är sjukt svårt det där alltså.

Men Swish är ju framtiden, och jag tror att snart så kommer alla affärer folk vågar "stå för" att Ske via Swish. Kontanter har väl sin funktion i att staten saknar insyn, men till legitima grejer så kommer Swish dominera.

lol samma här faktiskt, hade fått 160kr i kontanter av nån anledning som jag betalade med på ICA, fick 16kr i växel o tänkte först att vadfan fick jag nu? var tvungen att läsa på mynten (1 och 5kr) vad de var värda tian kände man ju dock igen haha

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Öh, hallå? Betygssystem för marknaden plx?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Avstängd
Skrivet av firstofmay:

Öh, hallå? Betygssystem för marknaden plx?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja detta skulle vara fantastiskt med tanke på att bedrägerierna bara kommer öka om inget görs åt saken.

Har använt marknaden en hel del och direktbetalningen har fungerat bra men ännu ett smidigt betalningsalternativ är inte helt fel att ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Öh, hallå? Betygssystem för marknaden plx?

Skickades från m.sweclockers.com

Hur skulle det fungera i praktiken menar du? Folk som är skurkar använder ju förmodligen throwaway accounts och VPN för att dölja sin IP. Det är inte särskillt troligt att man scammar någon med sitt vanliga konto på Sweclockers.

Snarare så ser jag potential att det missbrukas... Typ, jag gillar inte vad du skriver i forumet och tycker du är en störig typ så jag ger dig dåligt betyg i marknaden.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hur skulle det fungera i praktiken menar du? Folk som är skurkar använder ju förmodligen throwaway accounts och VPN för att dölja sin IP. Det är inte särskillt troligt att man scammar någon med sitt vanliga konto på Sweclockers.

Snarare så ser jag potential att det missbrukas... Typ, jag gillar inte vad du skriver i forumet och tycker du är en störig typ så jag ger dig dåligt betyg i marknaden.

Använd samma system som eBay etc. Det är väl rätt självklart att bara säljare/köpare ska kunna betygsätta varandra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av morxy49:

nu blir jag nyfiken hur kommer det sig att du har en sån policy? måste vara ganska omständigt att inte kunna låna pengar.

Nej det är ingen policy jag har. Men 0st privatpersoner har vilja lånat pengar av mig de senaste 10åren, lika många har jag fått betalt av eller betalat. Låna småpengar gjorde mina kamrater bara i ungdomen.

Det var bara en enda gång som jag var på en restaurang där visa ej fungerade och de enbart tog switch, det löste jag genom att gå 100m till nästa...

Men som sagt det är bra att allt fler får switch så kommer vi tröga också att skaffa det och tjänar att vi kan använda den till något.

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Hade varit härligt om ni även hade haft Bitcoin som ett alternativ. Fast inte behovet är stort så är det ett trevligt statment för framtiden ☺

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Använd samma system som eBay etc. Det är väl rätt självklart att bara säljare/köpare ska kunna betygsätta varandra?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag scammar dig med mitt throwaway account, och skrattar hela vägen till banken, och du ger mitt throwaway account ett dåligt betyg. Hur löser det något? Vill jag luras igen så använder jag ju bara någon av mina andra throwaway accounts utan dåliga omdömen nästa gång.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zitoc:

Trevligt!

Hade varit härligt om ni även hade haft Bitcoin som ett alternativ. Fast inte behovet är stort så är det ett trevligt statment för framtiden ☺

Tror inte så många har lust att pröjsa +100:- i transaktionsavgift för att aktivera annonsen

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME