Får inte igång datorn efter byte av chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glossy White:

så nu har jag väll allt ändå
https://i.imgur.com/G8s53pb.jpg

står dock inte hur många procent medlet är plus att det går ut okt 2019 vilket jag tycker är väldigt dåligt. apoteket ville säkert bli av med denna flaskan

så hur många grader kallare tror ni det blir för cpun? 5 grader?

edit: känns inte bra att det inte står hur många % alkohol det är..vågar man använda produkten?

Det är rätt produkt, strunta i bästföredatumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glossy White:

kollade denna guid https://www.youtube.com/watch?v=-hNgFNH7zhQ och där ser det lagom ut med en ärtas storlek på klicken.
hur mycket kan storleken av ett riskorn göra..känns som att man då lika gärna kan köra utan pastan.
tror jag kör något mitt emellan

Kylpastan är enbart där för att fylla de mikroskopiska groparna som finns och se till att kylaren har full kontakt med processorn över kärnorna.
För mycket kylpasta kan göra både att det svämmar ut över sidorna och rinner ner i CPU sockeln samt att temperaturerna försämras istället för att bli bättre.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Det är rätt produkt, strunta i bästföredatumet.

"gojset" löstes upp bra. sen var det bara att torka torka. gick ändå rätt bra.
fick ta loss cpun då jag snabbt märkte att det skulle bli svårt att torka bort allt med trasan utan att komma åt något på moderkortet.
men det gick bra, nu kan jag ta loss och sätta dit en processor också 👍

dock hade jag det riktigt bökigt med att sätta tillbaka kylaren. det var alltid en plastpigg som inte ville gå ner i sitt hål.
det tog en stund men till slut förstod jag hur det skulle gå till och nu är den fast med alla fyra piggar på plats.

efter jag startat upp datorn så kom det upp meddelande om att det fanns en ny cpu och att jag skulle trycka på f1.
kunde inte göra det för tangentbordet funkade inte. stängde av datorn och startade upp igen och då kom jag direkt till windows.
men jag kanske behöver gå in i bios och kolla någon inställning med cpun?

Skrivet av TiasE:

Kylpastan är enbart där för att fylla de mikroskopiska groparna som finns och se till att kylaren har full kontakt med processorn över kärnorna.
För mycket kylpasta kan göra både att det svämmar ut över sidorna och rinner ner i CPU sockeln samt att temperaturerna försämras istället för att bli bättre.

ååh..det vill man ju absolut inte.
det var inte lätt att få till rätt mängd (riskorn) kylpasta. men det blev inte mycket i alla fall. ca 1,5 riskorn 😋

temperaturen blev på 35-39c efteråt men när jag kollade senare låg den på 40-42. och i loadläge ligger den runt 60c nu när load är på 100% vid test med prime95