Thermalright släpper Silver Arrow TR4 för AMD Ryzen Threadripper

Permalänk
Melding Plague

Thermalright släpper Silver Arrow TR4 för AMD Ryzen Threadripper

Anrika kyljätten Thermalright släpper inför nästa generations AMD Ryzen Threadripper med upp till 32 kärnor en omdanad variant av populära luftkylaren Silver Arrow.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Coolt. Jag hade kontakt med dem för några månader sedan och de hintade något om det.
TR är ju väldans passande dessutom

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

När nu de fetaste kylarna på marknaden verkar släppas, varför inte släppa dem till både AMD och Intel, istället för till bara TD.
Eller har jag missförstått något?

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Fet kylkropp har redan min vattenkyld 😁😁

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jygge:

Fet kylkropp har redan min vattenkyld 😁😁

Jo, men jag tvivlar på att din vattenloop gick på under 800:-

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lifooz:

När nu de fetaste kylarna på marknaden verkar släppas, varför inte släppa dem till både AMD och Intel, istället för till bara TD.
Eller har jag missförstått något?

/Lifooz

Helt annan storlek på kretsen och det blir konstigt nere vid plattan.

För min del så blir det nog att köra med originalfläkten, sedan blir det inte 32core versionen heller. Kringhårdvaran till att utnyttja denna blir för dyr och köpa på sig en 500GB ddr4 ram nu känns inte bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Helt annan storlek på kretsen och det blir konstigt nere vid plattan.

För min del så blir det nog att köra med originalfläkten, sedan blir det inte 32core versionen heller. Kringhårdvaran till att utnyttja denna blir för dyr och köpa på sig en 500GB ddr4 ram nu känns inte bra.

Ahaa😇

Ja jag tyckte plattan såg lite väl stor ut, men tänkte att det kanske bara var sättet bilden var tagen på, som gjorde det.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Inaktiv

140mm fläkt med upp till 2500rpm, då hörs det inte om man dammsuger samtidigt som datorn är igång.

Permalänk
Medlem

Förvånansvärt billig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon12433:

140mm fläkt med upp till 2500rpm, då hörs det inte om man dammsuger samtidigt som datorn är igång.

Hur tyst är din dammsugare?

45db är strax ovanför en normal konversation har jag för mig.

Standard på dammsugare är runt 58-80db.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

En annan stor skillnad är annars att de förr körde två fläktar på en stor kylfläns. Men på den nya kylflänsen kanske det räcker med en?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Trevligt. Noctua får gärna komma ut med en TR4-varant av sin D15S.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VadSaDu:

Hur tyst är din dammsugare?

45db är strax ovanför en normal konversation har jag för mig.

Standard på dammsugare är runt 58-80db.

Det är inte alla som uppfattar sarkasm när de ser det. Många 140mm fläktar ligger under 20dB. Min Phanteks PH-TC14PE är relativt högljudd på 100%, den ligger på 19dB. 45dB i sammanhanget är helt fruktansvärt högt.
Sammanfattningsvis så bör man ta decibel-angivelser med en skopa salt, det är av erfarenhet jag vet att 2500rpm på en 140mm fläkt inte är nådigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon12433:

Det är inte alla som uppfattar sarkasm när de ser det. Många 140mm fläktar ligger under 20dB. Min Phanteks PH-TC14PE är relativt högljudd på 100%, den ligger på 19dB. 45dB i sammanhanget är helt fruktansvärt högt.

Svårt att uppfatta sarkasm i ditt tidigare inlägg.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VadSaDu:

Svårt att uppfatta sarkasm i ditt tidigare inlägg.

Som sagt, vissa människor har svårigheter med det.

Permalänk
Medlem

Nu väntar vi bara på ett test av cpun

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Synd bara att det är så svårt att få tag på Thermalright kylare från här i Sverige, måste ju beställa från utlandet i de flesta fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Jo, men jag tvivlar på att din vattenloop gick på under 800:-

ok ca 900kr kosta cpu blocket resten hade jag redan

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

ok ca 900kr kosta cpu blocket resten hade jag redan

Jag tycker inte att vattenkylning är värt jobbet och pengarna när man jämför med stora CPU-kylare. Det skiljer knappt någon grad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazter:

Jag tycker inte att vattenkylning är värt jobbet och pengarna när man jämför med stora CPU-kylare. Det skiljer knappt någon grad.

Skickades från m.sweclockers.com

Billigt är det inte med riktigt vattenkylning men den är effektiv har Max 52 grader på CPU och två stycken gtx1070gtx som den kyler nu...

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz