Hjälp, överföra filer från pc till surfplatta, avbryts hela tiden!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2007

Hjälp, överföra filer från pc till surfplatta, avbryts hela tiden!

Har försökt att överföra filer till min surfplatta lenovo tab4 plus via usb kabel.
Men den avbryter överföringen hela tiden efter obestämd tid, utan nått meddelande eller dyligt, riktigt irriterande hållit på i över en timme nu för att få det att funka!
Är det nån som har ett bra tips är jag riktigt tacksam

MSI Tomahawk b350 - AMD Ryzen 1600X - Corsair LPX 3200CL16 - GTX1060 6GB - Fractal Design Define C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Maj 2015

@ArvidL: Hjälper kanske inte med just det problemet, men du kanske kunde skaffa ett USBminne med MicroUsb kontakt på ena sidan och överföra så istället? hade själv lite strul med att tömma telefonen men gick mkt snabbare och smidigare så för mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2006

Windows har en bugg i sig ibland med MTP överföring och jag antar att Explorer (eller enheten) 'hänger' sig? Har gett upp att överföra filer till vissa mobiler via USB.

Jag kör Google Drive för mindre filer eller kör direkt in på SD kort om det är något större.
Alternativt finns detta:
https://www.cnet.com/g00/how-to/share-files-between-android-a...

Du har 100 olika WiFi alternativ att överföra filer också
AirDroid är ett alternativ

oftast snabbare än USB också.

Cpu: i5 4670k @ 4.2GHz | MSI Z87 Mpower | SLI MSI GTX 770 Lightning+Gaming 2 GB | Corsair CL10 1600Mhz 16GB VENGEANCE LP | Orange Phanteks PH-TC14PE-RD | Chassi: Fractal Design Define R4 Arctic White | MK 85 Brown : Deathadder
Ljud: Pioneer A616 Mark II | B&W DM309 + DM601S3 | Sennheiser PC360 G4ME | DJ Utrustning: Hercules DJ4SET |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2007

Tack för alla bra svar, har inte tänkt på att man kan koppla in ett usb minne till mobilen!

Känns som överföring till mobiler och dyligt krånglar mer än andra enheter.

Försökt kolla vid vilka filer den avbryter med och tror det kan vara så att sökvägen blir för lång?
Finns det nån gräns?

Gick alla fall bättre när jag döpte om/flyttade flera av filerna.
Plattans lagring börjar med namnet: Lenovo TAB4 10 Plus\Delat internt lagringsutrymme…. 44 bokstäver bara där

MSI Tomahawk b350 - AMD Ryzen 1600X - Corsair LPX 3200CL16 - GTX1060 6GB - Fractal Design Define C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorden
Registrerad
Feb 2002

Har haft problem med överföringen mellan tel/platta via USB. Gav upp felsökningen och använder MyPhoneExplorer och överför via WiFi istället. Inga problem.

1:i5-4670K|ASUS Z87 Pro|Corsair DDR3 16GB|CM 212 EVO|EVGA GTX1080 FTW|Samsung SH-203B|Samsung 850 EVO 500GB + Seagate 7200.10 2x320GB + Samsung T166 2x500GB + F2 1,5TB|Corsair AX760|Fractal Design Define R4|Dell 24" 2408WFP|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Jun 2005

Någon form av WIFI överföring är ofta bättre och går snabbare. Taben må ha usb-c men det är fortfarande bara en usb 2.0 port, så man får väl 20-25mb/sec max. WIFI däremot går mycket snabbare. Finns bra program för det som inte kostar och man kommer åt plattan via webläsare. Annars är en FTP server ett tips då kan man återuppta överföringen.