Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hjälp, överföra filer från pc till surfplatta, avbryts hela tiden!

Permalänk
Medlem

Hjälp, överföra filer från pc till surfplatta, avbryts hela tiden!

Har försökt att överföra filer till min surfplatta lenovo tab4 plus via usb kabel.
Men den avbryter överföringen hela tiden efter obestämd tid, utan nått meddelande eller dyligt, riktigt irriterande hållit på i över en timme nu för att få det att funka!
Är det nån som har ett bra tips är jag riktigt tacksam

Visa signatur

MSI Tomahawk B350 - AMD Ryzen 5700X - 32 GB Corsair LPX 3200CL16 - RTX3070 - Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

@ArvidL: Hjälper kanske inte med just det problemet, men du kanske kunde skaffa ett USBminne med MicroUsb kontakt på ena sidan och överföra så istället? hade själv lite strul med att tömma telefonen men gick mkt snabbare och smidigare så för mig.

Permalänk
Medlem

Windows har en bugg i sig ibland med MTP överföring och jag antar att Explorer (eller enheten) 'hänger' sig? Har gett upp att överföra filer till vissa mobiler via USB.

Jag kör Google Drive för mindre filer eller kör direkt in på SD kort om det är något större.
Alternativt finns detta:
https://www.cnet.com/g00/how-to/share-files-between-android-a...

Du har 100 olika WiFi alternativ att överföra filer också
AirDroid är ett alternativ

oftast snabbare än USB också.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Tack för alla bra svar, har inte tänkt på att man kan koppla in ett usb minne till mobilen!

Känns som överföring till mobiler och dyligt krånglar mer än andra enheter.

Försökt kolla vid vilka filer den avbryter med och tror det kan vara så att sökvägen blir för lång?
Finns det nån gräns?

Gick alla fall bättre när jag döpte om/flyttade flera av filerna.
Plattans lagring börjar med namnet: Lenovo TAB4 10 Plus\Delat internt lagringsutrymme…. 44 bokstäver bara där

Visa signatur

MSI Tomahawk B350 - AMD Ryzen 5700X - 32 GB Corsair LPX 3200CL16 - RTX3070 - Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Har haft problem med överföringen mellan tel/platta via USB. Gav upp felsökningen och använder MyPhoneExplorer och överför via WiFi istället. Inga problem.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Någon form av WIFI överföring är ofta bättre och går snabbare. Taben må ha usb-c men det är fortfarande bara en usb 2.0 port, så man får väl 20-25mb/sec max. WIFI däremot går mycket snabbare. Finns bra program för det som inte kostar och man kommer åt plattan via webläsare. Annars är en FTP server ett tips då kan man återuppta överföringen.