Hjälp! Värdering av AMIGA prylar...

Permalänk
Avstängd

Hjälp! Värdering av AMIGA prylar...

Rotade fram min gamla AM 2000 igen nu, i den sitter ett PC kort, har ett original Amiga tangentbord också.
(den har en läsare för riktigt gamla storformats disketter i Amiga format, samt en PC diskettstation, minns ej vad mer, men inga fler intressanta kort vad jag vet) Grejerna har använts ganska flitigt både av mig och av personen jag köpte den av.

Finns det något värde i detta?

Är det bara någon tusenlapp behåller jag den och fixar till den, men är något värt typ 6 tusen eller så så säljer jag.

Vet ej skicket, men allt fungerade i allafall för 15 år sedan, bortsett från att en polare slagit sönder en keramkondensator på PC kortet när han skulle prova det i en annan dator för länge sedan, men det är lätt fixat, jag kan göra det själv om inte annat...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh: ja det finns värde i dessa. De största samlarmarknaderna för både Amiga och Commodore är faktiskt Tyskland och England. Sök på tyska och engelska ebay så ser du priserna vad de är värda och vad de går för. De är även stora i Sverige men inte lika stora som i både England och Tyskland.

Permalänk
Medlem

Som sagts ovan.
Det finns absolut en fin marknad för Amigor.
Och framförallt big-box varianterna.

Permalänk
Avstängd

Kan jag som svensk annonsera där?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh: Så klart du kan. Om kinersere kan, varför inte du

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

*tråd flyttad*

Tror detta passar bättre i retro-forumdelen.

/David, - Moderator

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin