CMD-app + Autostart problem.

Permalänk
Medlem

CMD-app + Autostart problem.

Har stött på lite problem.
Försöker köra "SyncToyCmd.exe -R" via en Schemaläggaren för att synca Skolmappen från laptopen till desktop när jag kommer hem.
Försöker även starta en Miner under autostart via en Batfil på min desktop.
Cmd/terminal fönstren blinkar till och försvinner lika snabbt, ser inte ut som att det kommer någon text, och programmen startas ej.
Det fungerar heller inte att starta Batfilen manuellt, eller köra kommandot från "kör".
Dock vill Speedfan att starta med en liknande Batfil.

Finns det något man kan göra för att det faktiskt skall fungera?

Permalänk
Medlem

om det inte går att starta det manuellt heller så är ju felet någon annanstans än i schemaläggaren.
eftersom vi inte vet vad det är för program eller kommandon du försöker köra i batfilen är det lite svårt att säga vad som är fel.

Om du lägger till "pause" som sista rad i batfilen så kommer den stanna där och du kan se om den har skrivit ut något. Förhoppningsvis printar den någon typ av felmeddelande.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Ah, hade gjort lite overkill på batfilen, men vet jag att det fungerar kan jag göra en batfil direkt istället för att köra schemaläggaren.

Permalänk
Medlem

Vanlig bov är att dom inte körs som admin.

Permalänk
Medlem

Detta blev onödigt bökigt men det fungerar..
Verkar som att jag måste öppna Z: i utforskaren för att nätverksenheten skall återanslutas (Får en varning om att den inte kunde göra det det vid boot)
"Nätverk" är tom men kommet åt datorn via //Datornamn så kan mounta mappen som en enhet och synca med den. (Prisa Windows fildelning...)

Sync.bat (Schemalaggd 1 min efter login):

net use z:
explorer.exe z:
TIMEOUT /T 2
Start "" "C:\Program Files\SyncToy 2.1\Synctoyhidden.exe" /hide /quiet
taskkill /FI "WINDOWTITLE eq Skola (\\dallesdator) (Z:)"

Hittade iaf ett program som startar SyncToyCmd.exe i bakgrunden...

Borde kört med Google drive, Onedrive eller Dropbox direkt känner jag, men vill ogärna flytta allt via nått moln om jag inte behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Detta blev onödigt bökigt men det fungerar..
Verkar som att jag måste öppna Z: i utforskaren för att nätverksenheten skall återanslutas (Får en varning om att den inte kunde göra det det vid boot)
"Nätverk" är tom men kommet åt datorn via //Datornamn så kan mounta mappen som en enhet och synca med den. (Prisa Windows fildelning...)

Sync.bat (Schemalaggd 1 min efter login):

net use z:
explorer.exe z:
TIMEOUT /T 2
Start "" "C:\Program Files\SyncToy 2.1\Synctoyhidden.exe" /hide /quiet
taskkill /FI "WINDOWTITLE eq Skola (\\dallesdator) (Z:)"

Hittade iaf ett program som startar SyncToyCmd.exe i bakgrunden...

Borde kört med Google drive, Onedrive eller Dropbox direkt känner jag, men vill ogärna flytta allt via nått moln om jag inte behöver.

Google Drive är hybrid largring.
Det vill säga du har filerna lokalt som synkas mot ett moln, rätt fantastiskt måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Google Drive är hybrid largring.
Det vill säga du har filerna lokalt som synkas mot ett moln, rätt fantastiskt måste jag säga.

Mjo, men det blir väl en hel del onödig uppladdning?
Pluggar till systemutvecklare o beroende på projekt kan vissa bli några hundra Mb om man sitter o gör ett spel eller något, sparar även alla PDFer från föreläsningarna, som är några Mb styck.

Vill egentligen bara ha en backup på Skolmappen på min desktop om något skulle hända med laptopen.

Verkar iallafall fått till det, har bara testat med textfiler so far men ser väl efter nästa skoldag.
Ska kika på Google drive om det kan funka att bara köra det lokalt, ser som ingen mening att ladda upp massa skitkod till Google, det skulle väl vara om jag körde en ständig backup som gick direkt från skolan, men då kan jag ju i princip använda desktopen som Arbetsmapp direkt, eller koda via Teamviewer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Mjo, men det blir väl en hel del onödig uppladdning?
Pluggar till systemutvecklare o beroende på projekt kan vissa bli några hundra Mb om man sitter o gör ett spel eller något, sparar även alla PDFer från föreläsningarna, som är några Mb styck.

Vill egentligen bara ha en backup på Skolmappen på min desktop om något skulle hända med laptopen.

Verkar iallafall fått till det, har bara testat med textfiler so far men ser väl efter nästa skoldag.
Ska kika på Google drive om det kan funka att bara köra det lokalt, ser som ingen mening att ladda upp massa skitkod till Google, det skulle väl vara om jag körde en ständig backup som gick direkt från skolan, men då kan jag ju i princip använda desktopen som Arbetsmapp direkt, eller koda via Teamviewer.

Behöver inte ha den på, utan det är bara en mapp och sedan trycker du på exe för att synka den med molnet.
Antalet filer är värre än dess storlek, synkade ett portabelt program på 10k filer och tog en jävla tid.