CS:GO gratis, vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

CS:GO gratis, vad tycker ni?

https://steamcommunity.com/games/CSGO/announcements/detail/17...
Läste detta precis nu. Verkar som att Valve vill komma konkurrera med fortnite - både helt gratis och så lägger de till ett battle royale läge!
Själv har jag så gott som precis plockat upp spelet nu, men jag har hört om fuskepidemier som varit förut. Ser ju inte så jättebra ut om det ska vara gratis och ha ett fuskproblem...
Vad tror ni kommer hända?

Permalänk
Medlem

@erikburk: CS kommer aldrig kunna konkurrera med Fortnite (om ditt antagande stämmer). CS är mycket mer komplext > tuffare inlärningskurva > mindre spelare.

Permalänk
Medlem

Gud vad roligt. Ännu ett Battle royale. Kul att företagen är unika nuförtiden

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt. Hade hellre sett att de höjde priset om något. Alldeles för lätt att fuska -> bli bannad -> köpa billigt konto -> repeat. Utöver att det lär bli ännu fler toxic-ryssar i spelet. Nej, Valva går inte från klarhet till klarhet. Battle Royale är bara konstigt.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Sådärja, Nu vill dom tydligen ha in alla fuskare som dom kan hitta. Sen Battle Royale, det finns redan 1miljon sånna, kan Valve inte bara ta att några börjar tröttna på CS.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Fruktansvärt. Hade hellre sett att de höjde priset om något. Alldeles för lätt att fuska -> bli bannad -> köpa billigt konto -> repeat. Utöver att det lär bli ännu fler toxic-ryssar i spelet. Nej, Valva går inte från klarhet till klarhet. Battle Royale är bara konstigt.

Valve har ju aldrig riktigt brytt sig om sina spelare utan det är ju bara pengar det handlar om för dom och nu är ju spelet gratis, då kan man köpa skins istället tänker dom säkert, sen att det kommer mer fuskare kommer dom säkert skita heligt i, bara dom tjänar sina pengar

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

CS:GO har alltid varit väldigt billigt plus reor ganska ofta. Deras stora inkomst är såklart från microtransactions så att dom gör spelet gratis är inget konstigt. Men förvånande med Battle royale.
Är inte de flesta vapen i CS hitscan? Blir lite konstigt på större kartor.

Permalänk
Medlem

Fan vad det gnälls varje gång en spelutgivare annonserar ett BR-läge. Är alla "gamers" så starkt emot variation?

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Smart av Valve att göra CS:GO till ett gratisspel - dom får in fler folk som gör köper lådor och skins och därmed tjänar dom snabbt igen pengarna dom förlorade genom att göra spelet gratis.

De som får ta konsekvenserna är de som faktiskt spelar - Nu kommer en våg av fuskare och det finns inget som stoppar dom från att bara skapa ett nytt Steamkonto och ladda ner spelet när dom blir bannad... Förlåt: OM dom blir bannad.
Valve verkar ju knappt bry sig att folk fuskar.

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk

Dock kan man som "köpare" välja att spela "prime"-matcher. De som tar hem det gratis kan ej söka matcher med "prime". Alltså kan man välja bort gratisspelarna som jag förstår det.

Men för att svara på frågan så tycker jag inte att BR passar så bra in i CS:GO, tycker inte heller det är schysst att göra det gratis. Men tror Valve kommer så med vinst på det iallafall pga microtransactions...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Dock kan man som "köpare" välja att spela "prime"-matcher. De som tar hem det gratis kan ej söka matcher med "prime". Alltså kan man välja bort gratisspelarna som jag förstår det.

Men för att svara på frågan så tycker jag inte att BR passar så bra in i CS:GO, tycker inte heller det är schysst att göra det gratis. Men tror Valve kommer så med vinst på det iallafall pga microtransactions...

En i CS-gänget kollade det där. Alla befintliga konton blir automatiskt Prime. Övriga kan köpa Prime via Steam. Förstör helt syftet med det. Bye bye Matchmaking, den ryska vintern har startat.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

En i CS-gänget kollade det där. Alla befintliga konton blir automatiskt Prime. Övriga kan köpa Prime via Steam. Förstör helt syftet med det. Bye bye Matchmaking, den ryska vintern har startat.

Spelar det verkligen någon roll eller missuppfattar jag dig? Grejen med Prime är väl fortfarande att man binder det till ett telefonnummer? Eller har dom gjort om det också?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

@Aeqvist: Not any more: https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/a3teqx/csgo...

"There are two ways to upgrade your account to Prime Status; reach Rank 21 by earning XP and add an eligible phone number to your Steam account, or purchase the CS:GO Prime Status Upgrade in-game or through the Steam Store.

So basically, every free user can reach prime at some point.

Source: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2600-RIPD... "

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikburk:

https://steamcommunity.com/games/CSGO/announcements/detail/17...
Läste detta precis nu. Verkar som att Valve vill komma konkurrera med fortnite - både helt gratis och så lägger de till ett battle royale läge!
Själv har jag så gott som precis plockat upp spelet nu, men jag har hört om fuskepidemier som varit förut. Ser ju inte så jättebra ut om det ska vara gratis och ha ett fuskproblem...
Vad tror ni kommer hända?

för att Fortnite och PUBG inte har fuskare?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

En i CS-gänget kollade det där. Alla befintliga konton blir automatiskt Prime. Övriga kan köpa Prime via Steam. Förstör helt syftet med det. Bye bye Matchmaking, den ryska vintern har startat.

Öh, nej? Det gör ju bara Prime bättre? Syftet är att få bort fuskare, och om man nu måste betala för att få ett Prime-konto så hjälper det bara att sålla bort oseriösa människor. Det förstör absolut inget, worst case scenario: Saker är som det alltid varit.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Alla spel ska tydligen ha battle royale-lägen nu.

Jag väntar med spänning på att det kommer till Chessmaster 9000!

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

@Mithras: Håller inte med. Det kostar lika mycket som spelet gjorde tidigare, men med skillnaden att du inte behöver grinda upp dig eller koppla telefonen (som det verkar, kommer inte åt Steam från jobbet). Det enda det gör är att det kapar tiden som fuskare behöver lägga ner på att komma in i matchen. Ur min synvinkel definitivt sämre. Nu drabbar det väl inte mig speciellt mycket då jag tröttnat på MM sedan länge, men det slår om inte annat spiken i kistan. Tycker det är oerhört tydligt att syftet bara är att fortsätta tjäna så mycket pengar som möjligt, inte att få bort fuskare.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Fruktansvärt. Hade hellre sett att de höjde priset om något. Alldeles för lätt att fuska -> bli bannad -> köpa billigt konto -> repeat. Utöver att det lär bli ännu fler toxic-ryssar i spelet. Nej, Valva går inte från klarhet till klarhet. Battle Royale är bara konstigt.

Ja, håller helt med. Vad är eg anledningen till att det är så hysteriskt mycket ryssar? Även om man blockar alla servrar utom typ West Europe så verkar det vara 90% 12-åriga ryssar som dessutom har alla cheats påslagna som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton89:

De som får ta konsekvenserna är de som faktiskt spelar - Nu kommer en våg av fuskare och det finns inget som stoppar dom från att bara skapa ett nytt Steamkonto och ladda ner spelet när dom blir bannad... Förlåt: OM dom blir bannad.
Valve verkar ju knappt bry sig att folk fuskar.

Fast då är det väl redan idag?

Permalänk
Medlem

Sen finns det ju alternativ till mm. Här i Europa så är det faceit som är stora, och tycker även att det funkar väldigt bra. Dom är bättre på att banna, lättare att få prata med admin, aktiva på sociala plattformar.

Gällande BR-läget, vill ni inte spela br så låt bli då?

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Fan vad det gnälls varje gång en spelutgivare annonserar ett BR-läge. Är alla "gamers" så starkt emot variation?

Du menar variationen som tillkommer genom att alla gör samma sak?

Permalänk
Medlem

Kommer garanterat inte vara spelbart utan prime pga fusk nu när det blir gratis, så det blir diss ett gratis CS:GO!

Permalänk
Medlem

Sitter man på en hög trust-factor redan så är det väl inga problem. Men det låter kämpigt för nya spelare att komma dit om man måste vada genom ett träsk av skrikande ryssar, småbarn och fuskare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vituraz:

Kommer garanterat inte vara spelbart utan prime pga fusk nu när det blir gratis, så det blir diss ett gratis CS:GO!

Hade du prime innan uppdateringen så får du det kostnadsfritt.
Men visst finns risken att fler fuskare börjar köpa prime och sabbar MM, men ska det spelas seriöst, är det inte i MM man spelar ändå.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Rip CSGO...

Visa signatur

Har en rätt okej dator O.o

Permalänk
Medlem

Vad är Prime upgrade? Värt att ge 130:- för?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

för att Fortnite och PUBG inte har fuskare?

Tja, vad jag har hört är det ett betydligt större problen i cs än fortnite och pubg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Sitter man på en hög trust-factor redan så är det väl inga problem. Men det låter kämpigt för nya spelare att komma dit om man måste vada genom ett träsk av skrikande ryssar, småbarn och fuskare.

Där har jag ett problem. Sitter på så oerhört dålig trust factor så det är helt sjukt. Alla jag spelar med får upp att den är dålig (röd text).

Vet inte hur jag ska lösa det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Fast då är det väl redan idag?

Igår - så var det inget som stoppade heller men då fick dom iaf betala för ett nytt konto varje gång.

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem

@Forsgren: Verkar inte vara något att göra. Trust Factorn är i min mening värdelös, räcker med att bli anmäld för fusk, vilket sen inte behöver granskas för fem öre. Så om du i teorin är bättre än gänget du spelar med, så att du toppfraggar men ändå förlorar matcher kommer du åka på låg TF. Mycket märkligt system, även om jag förstår tanken.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD