Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hjälp med overclock settings för Gigabyte GTX 1080

Permalänk

Hjälp med overclock settings för Gigabyte GTX 1080

Hej! Är inte så van när det kommer till OC. Har som sagt ett gigabyte 1080 och använder mig av MSI afterburnen.
I nuläget använder jag mig av dessa konfigurationer,

Core Voltage (%): +73
Powerlimit: 107
Temp. limit: 90C
Core Clock (MHz): +113
Memory Clock (MHz): +385
Fan speed (%): Auto

Ser detta bra ut eller bör jag ändra/förbättra något?
Länkar även till en bild av konfigurationerna: https://imgur.com/a/eJKukf0

Permalänk
Medlem

Core voltage ska du kunna höja till max, då det inte höjer spänningen direkt, utan ger grafikkortet mer rum för hur mycket det kan använda. Jag tror gränsen för Pascal är ~1.094V som korten aldrig överstiger. Hur mycket spänning används när du stresstestar?

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk

@Decster: TACK! Kommer inte exakt ihåg alla värden´och är inte på rätt plats att testa men det ligger på en stabil nivå utan några varningstester efter ca 2 timmar av tester

Permalänk
Medlem

Mät vad du får för core/memory clock när du stressat kortet ett tag så temperaturen har stabiliserat sig istället. Att bara skriva hur mycket du ökat säger ingenting utan det är från kort till kort. Att höja spänningen är inte alltid en bra idé heller om du inte håller kortet inom temperatur heller, mer spänning > mer värme > lättare för kortet att klocka ner sig. Så det kan faktiskt vara lika bra att ha lägre spänning och ha kortet i en högre klock en längre tid.

memory skulle du kunna dra upp till 500 direkt, det borde fungera på dom flesta 1080.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@ClintBeastwood: ska testa, tack så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av robinsonnscott:

@ClintBeastwood: ska testa, tack så mycket

Hur gick det för dig?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.