Behöver HJÄLP med HyperX cloud alpha!

Permalänk

Behöver HJÄLP med HyperX cloud alpha!

Tja! Jag köpte Hyperx cloud alpha igår, och jag drog ut mitt gamla headset (siberia, som funkade bra) och pluggade in dom nya i samma uttag. Ljudet funkar perfekt, men micken vägrar att fungera. Har provat att söka efter nya drivrutiner, har googlat som fan. Men inget löser problemet. Datorn känner av att jag stoppar in en mick, och när jag kör in dom gamla lurarna så funkar det direkt. (Jag har kört in micken hela vägen i headsetet också)
Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

@Ludwigstood: har du provat micken på någon annan enhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludwigstood:

Tja! Jag köpte Hyperx cloud alpha igår, och jag drog ut mitt gamla headset (siberia, som funkade bra) och pluggade in dom nya i samma uttag. Ljudet funkar perfekt, men micken vägrar att fungera. Har provat att söka efter nya drivrutiner, har googlat som fan. Men inget löser problemet. Datorn känner av att jag stoppar in en mick, och när jag kör in dom gamla lurarna så funkar det direkt. (Jag har kört in micken hela vägen i headsetet också)
Tacksam för svar!

Du kan ju prova att koppla in kabel för lurarna i uttaget för MICen och se om du får utslag då, då ser du om det är micen som inte fungerar. dock skulle jag tro det då micen fungerar med dom gammla lurarna.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk

Provade dom i min telefon nu. Och micken verkar inte fungera där heller.. Får åka tillbaka med dom!

Skickades från m.sweclockers.com