Bluetooth adapter för PS4?

Permalänk
Medlem

Bluetooth adapter för PS4?

Hej,

Någon som fått igång en Bluetooth adapter mellan headset(med mick) och PS4? Och isåfall, vilken adapter använde ni?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Är också inne på detta. Jag vill kunna få ljud och mick att fungera samtidigt. 2st problem dock. Jag har inte en ps4-kontroller så inget 3,5mm uttag och således måste jag köra optisk eller BT, kör jag optisk har jag ljud men inte mick.

Vill använda ett par trådade 3,5mm-lurar med inbyggd mick.

Förstår inte varför Sony är så jäkla larviga och begränsar blåtandsmöjligheterna så mycket.

Någon bt-adapter bara och en bt-adapter till mina trådade lurar så tycker jag det ska vara löst, men nejdå. Det måste vara special edition av allting.

https://www.amazon.co.uk/dp/B01G3J1I5M/ref=sr_1_8?s=videogame... med en sån måste jag köpa speciellt headset för att mick och ljud ska funka samtidigt? Seriöst...

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk

Följer detta! Letat efter en lösning länge. Jag kör med ett Steelseries H Wireless som då dels kräver en liten "burk" och dels (drygt) kräver USB-anslutning mellan burken och PS4:t. Förstår inte heller varför just mikrofonen skall vara så krånglig att koppla in. Alltid trott att detta skulle släppas på i och med kommande uppdateringar men som jag förstått det har det inte blivit någon skillnad.

Permalänk
Medlem

Vad jag förstår finns det ingen fullt fungerande lösning med BT för PS4 om man inte köper ett speciellt headset som är gjort för PS4:an vilket man såklart inte vill göra.

De adaptrar som finns ger latency på ett eller annat vis. Vissa påstår att det fungerar bra medan en hel drös andra säger att det inte gör det. Just nu har jag räknat bort det, inte värt pengarna för att testa.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide