magnettejp för barriär till xiaomi roborock s5/s50/s55 robotdammsugare

Permalänk
Medlem

magnettejp för barriär till xiaomi roborock s5/s50/s55 robotdammsugare

Någon som testat om det fungerar med 3-part magnettejp att ha som barriär till damsugen?
originalet är bara 2m och saknar lim så jag funderar på om man skulle testa denna istället
https://www.kjell.com/se/sortiment/hem-kontor-fritid/kontorst...

//

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Någon som testat om det fungerar med 3-part magnettejp att ha som barriär till damsugen?
originalet är bara 2m och saknar lim så jag funderar på om man skulle testa denna istället
https://www.kjell.com/se/sortiment/hem-kontor-fritid/kontorst...

//

Varför inte använda sig av dom inbyggda virtuella barriärerna som finns i Mi Home-appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ice cube:

Varför inte använda sig av dom inbyggda virtuella barriärerna som finns i Mi Home-appen?

för kartan resettar sig till och från och ibland kastar den om sig. så ibland för den för sig att laddaren står i en av dessa zoner osv.
det blir aldrig dessa problem i vårt hus men i en träningslokal vi har blir det detta problemet hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

för kartan resettar sig till och från och ibland kastar den om sig. så ibland för den för sig att laddaren står i en av dessa zoner osv.
det blir aldrig dessa problem i vårt hus men i en träningslokal vi har blir det detta problemet hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har märkt det problemet om man flyttar på roboten och stänger dörrar / ändrar plats på stora saker en gång, annars bara när jag flyttat dammsugaren för hand. Har ni ställt in i den roboten att kartan ska sparas mellan rundorna? (Map save, enskilt för varje robot) Startar roboten alltid från laddaren och inte flyttas fysiskt?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

@aragon: Jag tror att vanlig magnettejp är för klen. Den är rätt stark den jag har.

https://www.clasohlson.com/se/Gr%C3%A4nsmark%C3%B6r-4-m-till-...

Och den fungerar iaf.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem

@Sh4d0wfi3nd: den står alltid på samma plats, det är alltid samma yta som ska städas. se bild. det bli alltid problem när den ska återvända från det andra stora området. (inga trösklar eller kanter där och det är ca 90cm brett) så när den är på väg tillbaka återställs kartan och den tror att den är i första området igen vilket gör att den aldrig hittar hem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

@Sh4d0wfi3nd: den står alltid på samma plats, det är alltid samma yta som ska städas. se bild. det bli alltid problem när den ska återvända från det andra stora området. (inga trösklar eller kanter där och det är ca 90cm brett) så när den är på väg tillbaka återställs kartan och den tror att den är i första området igen vilket gör att den aldrig hittar hem.

https://seiken.se/main.html?download&weblink=ea162d1ae158216a36194b5ee823363f&realfilename=xiomi$20suport.png

Aha, det är säkert för att dem ser likadana ut och den tror den ritat dubbelt eller något. Jag vågar inte gå vidare med nån lösning då, kolla ovan som länkade en magnettejp om det funkar.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Är mjukvaran uppdaterad? De skickar ju ut lite uppdateringar då och då med små förbättringar.

Permalänk
Medlem

@katsuaki93: japp, den säger det är den senaste, jag installerade dock appen Flolevac och installerade en senare firmware version via den på den dammsugaren jag har hemma. så idag tänkte jag installera samma på klubbens. (hoppas det hjälper)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Lagers: ska testa denna. har den lim på ena sidan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

@Lagers: ska testa denna. har den lim på ena sidan?

Nix. den har inte det. Jag la den bara runt under mattan som den skulle vara under och det funkade. tänkte att ta dubbelhäftande tejp när man såg att det fungerade men nu funkar min sparade mapp så bra så jag har tagit bort den på mattorna.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se