Permalänk

Öl kylare

hehe.... lite coolt bygge.... *sry fall den e gammal men jag har inte sett den*

http://www.stud.ntnu.no/~arnesen/peltierbeer/index.html

Visa signatur

”Datorn är den logiska vidareutvecklingen av människan: intelligens utan moral.”
John Osborne
TRiXTeR.org | mods.TRiXTeR.org | MBM Stats

Permalänk
Medlem

hm... är skeptisk till nätverkskabeln, du lär ju få ett ruggigt spänningsfall i den kabeln...

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk
Medlem

Dansk fantasi?. Kyler den verkligen?.

Edit: Dator nördens dryck glas.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

haha! ballt

Permalänk
Avstängd

klart som fan den kyler... haha, vad tror du egentligen en pelt är för nåt grabben?

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem

LOL Snajdigt, riktigt najs. Arghhh Öööööll mmm. *till kylen*

Visa signatur

man kör ju AUMEDE

Permalänk
Medlem

Nice.. men det borde vara JOLT eller Coca Cola i glaset

Permalänk

Synd att pelten käkar upp batterierna på någon minut...
Lets do the math:
8 st 1.2V NiMH-batterier 1.8Ah
Om vi räknar med att den drar runt 60W med 9.2V
Batterierna kan mao leverera ungefär 16.5Wh, vilket faktiskt gör att den kan leva i 16.5min. Precis lagom för att klämma en öl med tanke på att den är kall från början och får 16.5min mer tid att vara kall på (duh?)

Synd att det verkar vara stout i glaset, pallar bara med porter och mörk lager, f#n för den svenska, ljusa, beska lagern *ryser*

Men smaken är som baken, hårig sa nån till mig en gång, jag föredrar kluven. Ska kanske snickra ihop nått sånt, har ju 12st NiCd-batterier liggande (miljöbov) och ett stycke pelt kan man nog plocka upp nånstans.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6000 @ 2.54Ghz | Corsair XMS2 2x512MB 5400C4 | Asus P5B | Radeon X1900XT | Raptor 74GB | 2x WD 320GB| Creative X-Fi
Fujitsu Lifebook P1032 | Transmeta Crusoe 700MHz | 6h Full load

Permalänk
Medlem

phew... äntligen bevis på att det går utan att göra konstiga konstruktioner som gör att man har maximal yta med colan/ölen/jolten eller vad man vill dricka. var ett sånt jäkla snack om det här tror vissa är alldeles för pedantiska... till en sån nivå att det inte ens behövs

Permalänk

Inse att man ska vara pedantisk när det kommer till kylning av öl... Egentligen så skulle man gjort en form i frigolit som man kan trycka ner glaset i och sedan låtit coldplaten gå upp en bit runt glaset. Menmen, det är bara om man vill ta tillvara på all effekt i pelten.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6000 @ 2.54Ghz | Corsair XMS2 2x512MB 5400C4 | Asus P5B | Radeon X1900XT | Raptor 74GB | 2x WD 320GB| Creative X-Fi
Fujitsu Lifebook P1032 | Transmeta Crusoe 700MHz | 6h Full load

Permalänk
Medlem

inte är den så gammal ... var ju på slashdot igår så ...
trodde inte den sidan skulle leva så länge men dom verkade ha blivit förbereda på att bli slahdotade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaustic_Overburn
[B]Synd att pelten käkar upp batterierna på någon minut...
Lets do the math:
8 st 1.2V NiMH-batterier 1.8Ah
Om vi räknar med att den drar runt 60W med 9.2V
Batterierna kan mao leverera ungefär 16.5Wh, vilket faktiskt gör att den kan leva i 16.5min. Precis lagom för att klämma en öl med tanke på att den är kall från början och får 16.5min mer tid att vara kall på (duh?)

Det var ju bara till för backup,,, han skulel ju driva den på nätagget annars... så det är nog ganska lungt... och om han nui behöver ta bort nätagget så borde nog 16 min räcka...

Visa signatur

If it's not on fire, tweek it some more.