Inget internet! Vad f är fel??

Permalänk
Medlem

Inget internet! Vad f är fel??

Hej!
Internet fungerar på alla andra datorer och telefoner utom min, sen idag.

Har testat byta kalbel. Har ingen åtkomst via kabel, wifi eller ens med hotspot från min telefon.

"Troubleshooting" säger " Windows cant communicate with the device or resource (primary DNS server).

Vart börjar jag? Kasta datorn åt helvete??

Visa signatur

50,000 native americans used to live here... Now it's a burgertown.

Permalänk

Vem är din leverantör till att börja med? Kontakta dom kanske?

Oops, sorry, såg att det var specifikt på ett objekt hos dig som strulade!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic Vit. EVGA SN G2 850w. Gigabyte Aorus Ultra Z490. Intel 10850k. Asus 2080Ti. G.Skill 32Gb. Samsung 950Pro 512Gb M2. 1st SSD Crucial 1Tb, 1st SSD Crucial 500Gb. EK Velocity Water Cooling. ASUS 1440p 27". Acer Predator 165Hz 1440p 27". Roccat Vulcan TKL. Razer Diamondback.

Permalänk
Medlem

Står ju att primary DNS server inte går att nå.
Vad är denna inställd på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undie:

Står ju att primary DNS server inte går att nå.
Vad är denna inställd på?

Automatisk.
Nu helt plötsligt efter 18e omstarten säger den att jag har internet access men kommer ändå inte ut på hemsidor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Croowley: Ändra till Cloudflares eller Googles DNS och kolla om det fungerar då.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

@Croowley: om du provar ändra till 8.8.8.8 som primary och 4.4.4.4 som secondary går det bättre då?

Permalänk
Medlem

Har du möjligtvis en VPN-klient? Min klient för VPN brukar betee sig lite sådär om man inte avslutar den korrekt (t.ex. sätter datorn i viloläge)... Brukar då lösa det "manuellt" via Taskmanager och avsluta all processer som har med klienten att göra.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Har du möjligtvis en VPN-klient? Min klient för VPN brukar betee sig lite sådär om man inte avslutar den korrekt (t.ex. sätter datorn i viloläge)... Brukar då lösa det "manuellt" via Taskmanager och avsluta all processer som har med klienten att göra.

Tack till er alla! Detta verkar varit problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur