Telenor Stream och Apple TV (multicast)

Permalänk
Medlem

Telenor Stream och Apple TV (multicast)

Har vi någon här som har erfarenhet av Telenor Stream via AppleTV bakom egen router-lösning? Jag har hittills kört med Telia Play och allt har flytit på fin-fint. Bytte för inte så länge sedan över till Telenor och fick nu i veckan erbjudande om att haka på ett TV-paket.

--> Har grava problem med strömmen då det fryser och ibland inte vill starta utan att man får byta kanal. Detta fick mig att tro att det är ett multicast problem så jag satte igång en IGMP proxy men ser till min förvåning att ingen multicast ström genereras...? Har inte hunnit mig på wireshark ännu men undrar om någon annan har erfarenhet av denna problematik?

Visa signatur

//slackie was here
[nej jag tänker inte lista upp mina hårdiskar och .dll filer]

Permalänk
Medlem

@slackie: Telenor Stream tjänsten körs via unicast, så inte så konstigt att du inte se någon multicast trafik.

Har du enbart problem med stream tjänsten via din apple TV eller även på mobiler/datorer osv?

Om du testar någon annan live tjänst som ex twitch eller en livestream från youtube hur funkar det då?

Har du testat både live TV och och någon annan play TV på stream appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AleMal:

@slackie: Telenor Stream tjänsten körs via unicast, så inte så konstigt att du inte se någon multicast trafik.

Har du enbart problem med stream tjänsten via din apple TV eller även på mobiler/datorer osv?

Om du testar någon annan live tjänst som ex twitch eller en livestream från youtube hur funkar det då?

Har du testat både live TV och och någon annan play TV på stream appen?

Endast problem med streaming av live och historiskt material via Telenor Stream appen på AppleTv. Provat på tre olika AppleTV enheter.
Telia Play, Youtube, SVTPlay fungerar kanon från samma enheter.

Visa signatur

//slackie was here

Permalänk
Medlem

@slackie: Det låter ju skumt, vad har du för ISP. Kan vara så att de är något som strular emellan din ISP och Telenor.

Permalänk

Har du kommit fram till något i detta ärende, upplever exakt samma fenomen hos mig, dvs det hänger sig då och då, tvingas starta om/byta kanal, använder också apple TV.

Permalänk
Medlem

@slackie: Det är något med Apple TV (4k) och Telenor stream appen, jag vet flera andra som får frysningar.
Kollas på redan var det sista jag hörde från Telenor under gårdagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ormey:

@slackie: Det är något med Apple TV (4k) och Telenor stream appen, jag vet flera andra som får frysningar.
Kollas på redan var det sista jag hörde från Telenor under gårdagen.

Jag har kollat närmare på detta och det är som jag trodde inte ett multicast problem. Det är helt enkelt Telenor som är skräp. Hoppas på en uppdaterad app inom kort.

Visa signatur

//slackie was here

Permalänk
Medlem

@slackie: Självklart är det inte ett multicastproblem.