Tjena allesammans!
Det är som så att polaren har precis flyttat till en lägenhet och fått sitt internet inkopplad och även inhandlat en ny router en Asus RT-AC68U.
Men har dock stött på ett problem, skulle öppna portar till Battlenet samt till CoD MW i routern följde denna guide Portforward . Kan inflicka vi har samma ISP Bahnhof och Router.
Efter jag har skrivit in portarna och ska starta CoD på hans dator så står det NAT Type Strict. Skumt tänkte jag så startade om datorn samt Router, även gått in på Avast->Brandvägg och lagt till brandväggsprofilen att det är ett privat nätverk.
Körde sen Portforwardings Port Checker men får bara att porten är inte öppen eller reachable.
Har även återställt routern helt, samt installerat den senaste firmware från Asus (ej Melin firmware).
Har även dubbel checkat via teamviewer så vi har samma inställningar vilket vi har, samt samma portar är öppna. Men går fortfarande inte att nås. Skulle uppskatta en lösning, har även googlat runt lite grann men hittar inte nåt riktigt lösning.
Förresten kan det vara detta problem?
Gick in på whatsmyipadress via fjärrstyrning så får jag upp att hans IPv4 adress börjar på 158 och City är Stockholm, Medans min visar min stad så att säga och min IPv4 adress börjar på 81.
Kolla i routern vilken IP den tycker att den har. Googla sedan på myip och titta vad någon sådan sida säger att polaren har för IP. De är förmodligen olika, vilket innebär att din polare inte har publik IP. Då är det bara att höra av sig till Bahnhof och be dem att slå på det, som redan nämnts ovan.
Förresten kan det vara detta problem?
Gick in på whatsmyipadress via fjärrstyrning så får jag upp att hans IPv4 adress börjar på 158 och City är Stockholm, Medans min visar min stad så att säga och min IPv4 adress börjar på 81.
@gizm0: Det gör du rätt i! Det där är ett knepigt problem som Bahnhof gärna kunde få informera lite bättre om. Det tog mig flera dagar att komma på var felet låg när jag skaffade Bahnhof första gången och det höll på att driva mig till vansinne.
@Fusion: Det gör du rätt i! Det där är ett knepigt problem som Bahnhof gärna kunde få informera lite bättre om. Det tog mig flera dagar att komma på var felet låg när jag skaffade Bahnhof första gången och det höll på att driva mig till vansinne.
Mjo sant, lite drygt är det faktiskt.
Nu är det beställt iallafall och hoppas nu att det är den lokala IPv4 adressen dom ville ha och inte den Whatsmyip visar. Det får visa sig när dom ringer polaren sen. Tack igen för eran hjälp
Bump igen en snabb fråga igen!
Bahnhof har nu fixat en publik IP adress till polaren och portarna är up n running. Men saken är att vi båda bor i Västerås men när han kollar whats my IP, så visar det att han befinner sig i Surahammar ca nån mil utanför Västerås. Men det kanske kvittar eller? För portarna är öppna nu för han.
Bump igen en snabb fråga igen!
Bahnhof har nu fixat en publik IP adress till polaren och portarna är up n running. Men saken är att vi båda bor i Västerås men när han kollar whats my IP, så visar det att han befinner sig i Surahammar ca nån mil utanför Västerås. Men det kanske kvittar eller? För portarna är öppna nu för han.