Har 2st AMD datorer som jag inte använder så ofta. Försökte att installera FreeNAS på dom, och misslyckades flera gånger. Min tanke var att bygga om en av dessa AMD dator till FreeNAS, eftersom det flesta datakomponenter jag har reden, det betyder att att jag behöver köpa ett nytt moderkort, ny processor och nytt minne, och då har jag helt fungerande PC.
Hej,
Får du någon form av fel mess, när du säger att de inte går att installera? Hur långt kommer du i installationen?
Vad är det som får dig att tro att det är lättare med denna nya hårdvara än den du redan har idag?
Ibland kan jättekonstiga fel i slutändan att iso-image man laddade hem inte var komplett/felaktig och att man har struntat i att verifiera nedladdningen med MD5 och SHAxxx-summor som ofta finns att ladda hem tillsammans med distributionen. Skiter man i det så kommer man i läget 'undantaget som bekräftade regeln' i det här med att ladda hem felfri data...
Innan man ger upp, bota imagen bränd på en riktig bränd optisk DVD+/-R skiva (verifierad förstås) - USB-stickor kan strula mycket under start, man slåss med UEFI etc. - tänk på att skivan skall vara i läsaren _innan_ (kall) start om det är BIOS med UEFI-grejor. samma med USB-stickor.