Permalänk
Inaktiv

MSI B550 Tomahawk

Nån som kör ett sånt moderkort idag. Jag har en på ingång. Nackdelar som ni upplevt?

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att jag personligen inte gillar bios på kortet men det har nog mycket att göra med att jag kört ASUS i många år. Annars har jag inget att anmärka på.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Inaktiv

Är anti MSI egentligen då det är det enda märket jag inte lyckades överklocka på. I och med många lagringsenheter så vill jag kunna nyttja båda Nvme slottarna samt 6 sataportar utan att något slöas ned.

Permalänk
Medlem

Beroende på vilka krav man har kan kortets Realtek ALC1200 bli en begränsning.
Hade varit bättre om man hade valt ALC1220 istället.
Priset hade säkert gått upp lite, men men.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TechWolf:

Beroende på vilka krav man har kan kortets Realtek ALC1200 bli en begränsning.
Hade varit bättre om man hade valt ALC1220 istället.
Priset hade säkert gått upp lite, men men.

På vilket sätt skulle en ALC1200 innebära en begränsning som inte även gäller ALC1220? De är båda ljudkretsar på moderkortet och ingendera kommer vara bra nog för en person som prioriterar ljudkvalitet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

På vilket sätt skulle en ALC1200 innebära en begränsning som inte även gäller ALC1220? De är båda ljudkretsar på moderkortet och ingendera kommer vara bra nog för en person som prioriterar ljudkvalitet.

ALC1220 är ett klart steg upp vad gäller ljudkvalitet. Den klarar också DSD.
Den har även en klart högre spänning ut, och klarar mao att driva mycket
som ALC1200 går bet på.

Ska man i stället ha separat ljudkort och förstärkare, så blir det en annat prisbild.

Bättre visst, men det blir att jämföra äpplen och päron.

Permalänk
Inaktiv

Har ett X-fi som jag kommer flytta med. Annars så kör jag en gammal hederligt microDAC från microomega. Så chipset spelar ingen roll för min del.

Nu har jag fått hem moderplankan och fått jordens buyers remorse. Ska vänta ett par dagar till och det kanske blir en Vermeer trots allt.