Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Stationär dator 15-20k gaming

Tjenare gänget, söker lite sista råd inför min nya pjäs jag ska köpa! Hård kritik uppskattas och gärna förslag på förbättringar!
Vad jag kommit fram till hittills ser ni nedan.
Det jag egentligen står lite på tvären med är kring vattenkylning men känns som det är overkill till en vanlig gaming pc.
Från alla chassitest jag sett så verkar detta chassit ha ett bra luftflöde och då jag inte bryr mig ett dugg om ljudget på datorn så är det inte med i ekvationen, rätta mig gärna här om jag har fel!!

Värt att tillägga, 3080 ska vara ett 3070, bara lagt in 3080 som placeholder.

Osäker: processorkylning, chassi samt moderkort.

Bygget

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dante15:

Tjenare gänget, söker lite sista råd inför min nya pjäs jag ska köpa! Hård kritik uppskattas och gärna förslag på förbättringar!
Vad jag kommit fram till hittills ser ni nedan.
Det jag egentligen står lite på tvären med är kring vattenkylning men känns som det är overkill till en vanlig gaming pc.
Från alla chassitest jag sett så verkar detta chassit ha ett bra luftflöde och då jag inte bryr mig ett dugg om ljudget på datorn så är det inte med i ekvationen, rätta mig gärna här om jag har fel!!

Värt att tillägga, 3080 ska vara ett 3070, bara lagt in 3080 som placeholder.

Osäker: processorkylning, chassi samt moderkort.

Bygget

Det jag hade gjort är att byta ut 10600 mot 10700k och även byta ut RAM till CL14 3200MHz du vinner mer på det när det kommer till Intel.