Permalänk
Medlem

Hjälp med Q-flash plus gigabyte

Hej!

Har ett Gigabyte X570 AORUS PRO som jag ska stoppa i en zen 3 ryzen processor i och tänkte flasha bios i förväg då jag fortfarande väntar på processorn.

Har följt stegen på deras hemsida och tittat på ett youtube klipp där en kille går igenom det men funkar ändå inte.

fat32 på usb minnet, ändrat namnet till GIGABYTE.bin på filen som ska ändras, stoppat i usb minnet i rätt port för flashing, har varken gpu/cpu/ram installerat eller någon hårddisk. Har endast 24pin samt 8+4 cpu pin inkopplat till moderkortet. Slår på strömmen på nätagget och har sen testat att både trycka på q-flash knappen och hålla inne den och det tänds aldrig någon LED lampa som ska indikera att det har startat.

Någon som har nån aning om vad jag gör för fel?

Mvh Emil

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk

Hej

Vet inte om jag kan hjälpa. Men jag har flashat en Gigabyte DS3H några dagar sen, kom ihåg du behöver bara trycka en gång på flash knapp, sen skall LED blinka och PSUs fläkt dra igång.
Lycka till.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Hej

Vet inte om jag kan hjälpa. Men jag har flashat en Gigabyte DS3H några dagar sen, kom ihåg du behöver bara trycka en gång på flash knapp, sen skall LED blinka och PSUs fläkt dra igång.
Lycka till.

Mvh

Händer nada när jag trycker på den. Enda liv man kan se i datorn är att rgb fläktarna blinkar till en milisekund när jag trycker på strömknappen till nätagget då dom är kopplade direkt till den.

Visa signatur

/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

Fick det att fungera nu. Tydligen kan man inte stoppa i stickan, trycka igång nätaggregatet och sen trycka på flash knappen utan var tvungen att först starta nätagget, SEN stoppa i usb stickan och trycka på knappen.

Visa signatur