PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av MikeDBike:

Gick till en Mediamarktaffär idag och bokade samt förskottsbetalade en PS5. Såg därefter att Webhallen hade ett släpp men där var den helt slut. Tråkigt eftersom jag som kund hos Webhallen i många år hellre köpt den från dem. Mediamarkt kan fortfarande ha PS5 bokningsbar!?

Jag förbokade min tidigt December då lovade de mig att det skulle ta högst 2 veckor. För två dagar sen så fick jag mejl från de att nästa leverans kommer i mitten av Februari eventuellt April.

Permalänk
Medlem

Jag bokade också en på Mediamarkt igår efter att ha bevakat lagerstatus några veckor.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk

Min order på Webhallen igår avbokades av dem själva efter nio minuter utan någon som helst info till mig Jag har fortfarande inte fått något mejl med info om avbokning, bara mejl med beställning och ordernummer, men jag kan se på Mina sidor att den är avbokad och när.

Jag bokade därefter ett på Mediamarkt (handpenning=full betalning) med obekräftat leveransdatum. Mycket svävande besked att det kan ta någon månad eller så, men det kan gå snabbare eller ta längre tid också... Öppet köp 30 dagar.

Permalänk
Medlem

Ett tips om någon vill förhandsboka med obekräftat leveransdatum men slippa att behöva ligga ute med pengarna är att boka en via Inet och hämta ut i butik. Kontakta kundtjänst i chatten så löser dem det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ME76_124578:

Min order på Webhallen igår avbokades av dem själva efter nio minuter utan någon som helst info till mig Jag har fortfarande inte fått något mejl med info om avbokning, bara mejl med beställning och ordernummer, men jag kan se på Mina sidor att den är avbokad och när.

Jag bokade därefter ett på Mediamarkt (handpenning=full betalning) med obekräftat leveransdatum. Mycket svävande besked att det kan ta någon månad eller så, men det kan gå snabbare eller ta längre tid också... Öppet köp 30 dagar.

Som du säger, och någon ovan menade på skulle vara felaktigt..

Precis, man får in den i orderhistoriken, man får mejl om orderbekräftelse, när den sedan tas bort manuellt får du ingen information om detta, men man kan se att den inte finns bland dina ordrar på webhallen längre.

Precis så har hänt för mig ett par gånger när jag testat, så det verkar vara i sin ordning.
Jag hade också gillat att man fick information om det dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ME76_124578:

Min order på Webhallen igår avbokades av dem själva efter nio minuter utan någon som helst info till mig Jag har fortfarande inte fått något mejl med info om avbokning, bara mejl med beställning och ordernummer, men jag kan se på Mina sidor att den är avbokad och när.

Jag bokade därefter ett på Mediamarkt (handpenning=full betalning) med obekräftat leveransdatum. Mycket svävande besked att det kan ta någon månad eller så, men det kan gå snabbare eller ta längre tid också... Öppet köp 30 dagar.

Jag bokade och fick order bekräftelse 21/1 på Webhallen. Den 22/1 skrev jag i deras chatt och dom sade att det förmodligen skickas början på nästa vecka.

Permalänk
Skrivet av Loathen:

Jag bokade och fick order bekräftelse 21/1 på Webhallen. Den 22/1 skrev jag i deras chatt och dom sade att det förmodligen skickas början på nästa vecka.

Bokade och fick orderbekräftelse från Webhallen 21/1. Chattade precis med deras kundtjänst och dom sa att dom hoppades på att få in en batch i slutet av veckan.

Permalänk

Någon ny info från er som lyckades beställa nu senast från Webhallen?

Visa signatur

//Liroy

Permalänk
Skrivet av liroyjenkins:

Någon ny info från er som lyckades beställa nu senast från Webhallen?

Vi diskuterade släppet i webhallen sin discord och då blev det sagt att man hoppades kunde skicka ut til kunder innan slutet på månaden.

Så mot slutet på denna veckan är det mest troliga just nu.

Permalänk
Skrivet av Loathen:

Jag bokade och fick order bekräftelse 21/1 på Webhallen. Den 22/1 skrev jag i deras chatt och dom sade att det förmodligen skickas början på nästa vecka.

Skrivet av MrKopp108:

Bokade och fick orderbekräftelse från Webhallen 21/1. Chattade precis med deras kundtjänst och dom sa att dom hoppades på att få in en batch i slutet av veckan.

Skrivet av liroyjenkins:

Någon ny info från er som lyckades beställa nu senast från Webhallen?

Min order uppdaterades precis med att den har paketerats och väntar på transportör.

Permalänk
Skrivet av RunRookieRun:

Min order uppdaterades precis med att den har paketerats och väntar på transportör.

Min också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av liroyjenkins:

Någon ny info från er som lyckades beställa nu senast från Webhallen?

Skrivet av RunRookieRun:

Min order uppdaterades precis med att den har paketerats och väntar på transportör.

Skrivet av MrKopp108:

Min också!

Samma här, nuvarande status; "Din order har paketerats och inväntar upphämtning av logistikpartner". Beställde den 21/1.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Står att de finns 4 i lager, men går ej att gå vidare i kassan. Sjukt hur svårt de är o få tag i en. Hade den på bevakning. Det hjälper inte!!!

Permalänk
Skrivet av Murzko:

Står att de finns 4 i lager, men går ej att gå vidare i kassan. Sjukt hur svårt de är o få tag i en. Hade den på bevakning. Det hjälper inte!!!

Butikernas egna bevakning duger inte. Det är slut innan du får mailen.

Följ https://twitter.com/ps5kollen, aktiver notifikationer och hugg direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RunRookieRun:

Butikernas egna bevakning duger inte. Det är slut innan du får mailen.

Följ https://twitter.com/ps5kollen, aktiver notifikationer och hugg direkt.

Håller koll där oxå. Men alltid nån som är före. Finns många scalpers oxå börjar bli väldigt irriterande detta. Man vill att Sony ska tillverka hundratusentals så folket får sina konsoler nån gång. Det är sjukt hur långdraget det har varit. Sorry är bara trött på detta.

Permalänk
Permalänk

Mindre än 2 minuter efter tweeten la jag min beställning hos Webhallen och den avbokades direkt. Samma med Maxgaming tidigare ikväll. Så oerhört tröttsamt, hur snabb måste man va?

Permalänk
Skrivet av ME76_124578:

Mindre än 2 minuter efter tweeten la jag min beställning hos Webhallen och den avbokades direkt. Samma med Maxgaming tidigare ikväll. Så oerhört tröttsamt, hur snabb måste man va?

Olyckligt. När dom la ut 50 stk förrige veckan tog det rundt 15 min. Dock i arbetstid, så kanske derför.

Du såg det vel, men pass på att inte välja "hämta i butik" hos webhallen. Då nollas den dirr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ME76_124578:

Mindre än 2 minuter efter tweeten la jag min beställning hos Webhallen och den avbokades direkt. Samma med Maxgaming tidigare ikväll. Så oerhört tröttsamt, hur snabb måste man va?

Tror Webhallen har en grej med att betalningsuppgifterna måste stämma överens med uppgifterna på kontot. Så du kan inte köpa med någon annans kort eller paypal. Kolla med kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ME76_124578:

Mindre än 2 minuter efter tweeten la jag min beställning hos Webhallen och den avbokades direkt. Samma med Maxgaming tidigare ikväll. Så oerhört tröttsamt, hur snabb måste man va?

Fan vad trist att det hänt dig flera gånger. Var bara dum tur att jag tittade på Twitter 2 sec efter att det hade postats om Webhallens lagerstatus där. Är fortfarande inte säker på om min order kommer bli avbeställd med eller inte, återstår att se.

Permalänk
Skrivet av RunRookieRun:

Olyckligt. När dom la ut 50 stk förrige veckan tog det rundt 15 min. Dock i arbetstid, så kanske derför.

Du såg det vel, men pass på att inte välja "hämta i butik" hos webhallen. Då nollas den dirr.

Det hade jag ingen aning om, va fan då för, då får de väl ta bort det som betalningsalternativ?!

Tack för den informationen! 🙏

Permalänk
Skrivet av rampart:

Tror Webhallen har en grej med att betalningsuppgifterna måste stämma överens med uppgifterna på kontot. Så du kan inte köpa med någon annans kort eller paypal. Kolla med kundtjänst.

Jag ska höra med dem. Sjukt irriterande. Rena vilda västern. Tack för info.

Permalänk
Skrivet av Billyspizza:

Jag förbokade min tidigt December då lovade de mig att det skulle ta högst 2 veckor. För två dagar sen så fick jag mejl från de att nästa leverans kommer i mitten av Februari eventuellt April.

Jag bokade en på Mediamarkt i Umeå den 21/01. Inga nyheter. Jag borde ha beställt en från Webhallen... :/

Permalänk
Skrivet av RecklessCoder:

Jag bokade en på Mediamarkt i Umeå den 21/01. Inga nyheter. Jag borde ha beställt en från Webhallen... :/

21 januari? Fyra dagar utan att du hört något!? chilla lite 😂

Permalänk
Skrivet av Henrik1891:

21 januari? Fyra dagar utan att du hört något!? chilla lite 😂

Webhall order verkar sändas!

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/campaign/9198-Online-Only-PlaySt...

Finns 24st jusst nu. För online medlemmar 👍👍

Visa signatur

Ryzen 7 5800X @ 4.8Ghz - Cooler Master ML240L RGB V2 | ASUS RTX 3080 TUF OC | 32GB DDR4 3600Mhz Corsair Vengeance | ASUS ROG STRIX B550-F | 1TB Samsung 860 EVO | Seasonic FOCUS GX 850W | Kolink Observatory RGB Svart | Windows 10 - 64bit | Asus MG248QR 144hz

Permalänk
Skrivet av SolidR:

...men går inte att beställa då sidan är tom om man trycker på länken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ME76_124578:

...men går inte att beställa då sidan är tom om man trycker på länken.

Har du läst texterna som står där?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidR:
Skrivet av Lagerlöf:

Har du läst texterna som står där?

Fattar inte, är inloggad ser ingenstans där ja kan köpa konsolen är det för att det är slut redan eller ?