Laptop (i7-10750H, 2070, 144Hz)

Permalänk
Medlem

Laptop (i7-10750H, 2070, 144Hz)

Säljer en nästan helt sprillans ny ACER Predator gaming laptop!
Löjligt bra prestanda men använder mina andra datorer mer.
Detta var ett lite ogenomtänkt impulsköp så passa på att fynda.

Modell: Acer Predator PH315-53-79JM
Specs:
- i7-10750H
- 16 GB DDR4
- 512 NVMe SSD
- RTX 2070 Max-Q
- 1920 x 1080 IPS 15.6" 144Hz

Skick: 10/10 - inget som helst att anmärka på så funkar utmärkt som julklapp.
Använt den mindre än 20 timmar och laddat den fullt endast 2-3 gånger. 🙄
Inköpt för drygt 1 månad sen för 14.990kr
Givetvis inkl kvitto och orginalkartong kvar.

Pris: Bud i kommentarsfältet / PM (förbehåller mig rätten att avstå försäljning om jag ej känner mig tillräckligt nöjd med buden)

Ett trettiotal referenser finns.
Kan skickas, avhämtas eller levereras i trakterna kring mälardalen.

Frågor? Skicka PM.

Är annonsen aktiv/uppe är datorn kvar och det går att buda.
Fler bilder kan ordnas om så önskas och eventuella fenomen eller liknande som kan uppstå på bilderna kommer från blixten. RGB på tangentbordet var avslaget när jag tog bilderna.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Hur har du upplevt tangentbordet och komforten överlag?

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggrocult:

Hur har du upplevt tangentbordet och komforten överlag?

Jag tycker det är en toppendator och anser att den förtjänar mer användning än vad jag ger den.
Köpte den för att ha på jobbet (lastbil) men slutar alltid med att ipaden åker med istället.
Så här långt har jag tagit med datorn utanför huset hela 0 gånger.

Tangentbordet tycker jag är rätt schysst att skriva på. Inga konstigheter?
Komforten är väl som förväntat av en gaming laptop.

Söker man en så lätt gaming laptop som möjligt bör man kanske titta på Razer Blade som jag ägt tidigare och också varit nöjd med, dock är det en helt annan prisbild. Razern jag hade kostade uppåt 30.000kr och denna Acer bara 15.000kr och prestandamässigt presterar de precis lika bra så man betalar extremt mycket för märket Razer. Dock är Razern såklart mycket mer stilren och vacker än Acern imo men bryr man sig inte så mycket om utseende så är valet rätt enkelt då man får extremt mycket bärbar dator för pengarna med Helios 300 imo.

Några andra frågor så ställ på!

Permalänk
Medlem

Nyfiken om du har något emot riktpris

Visa signatur

- MSI B450 - Ryzen 7 3700x - 2x8 GB 3600 CL16 - RX 6700 XT - Phanteks P300A - EVGA G1 750W -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeJJeY:

Nyfiken om du har något emot riktpris

Vet inte riktigt men tror jag kommer ha svårt att släppa den under 10k så vi får väl kalla det för någon form av riktpris.

Det ligger en liknande dator fast 9:e gen och enligt mig ett lite sämre overall bygge ute på marknaden bortsett från grafikkortet som verkar vara ett vanligt 2070 och inte max-Q som min har och således bör den ge lite mer FPS beroende på upplösning och spel men då på bekostnad av högre ljudvolym (Har haft en webhallen confiq laptop och var inte supernöjd då man sätter in t.ex max-Q kort av en anledning vad gäller ljud och värme) fast den datorn är då 1 år gammal och betydligt mer använd men har bud på 9 och 9.5 så med den jämförelsen bör denna Acer ligga en bit högre med tanke på att den i stort sett är sprillans ny men lämna ett bud så får vi se om det blir aktuellt att sälja.

Som jämförelse:
https://www.sweclockers.com/marknad/191770-webhallen-config-l...

Permalänk

Tack för uttömmande och bra svar! Razer ligger lite utanför min prisklass tyvärr, så det är till att utforska mellansegmentet

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk

Låter den mycket när man belastar grafikkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Låter den mycket när man belastar grafikkortet?

Quakare ser jag

Permalänk
Skrivet av Spart1e:

Quakare ser jag

Ja, jo, back in the days var jag Q3-nörd. Kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.

Permalänk
Medlem

Hej. jag budar 10k så får du ta ställning till det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Douchzze:

Hej. jag budar 10k så får du ta ställning till det

Hej.

Noterat. Ska fundera lite under kvällen. Känns som ett blysänke att tappa 5k på att i princip öppna kartongen bara, haha!