Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk

Tp link deco m4

Hej, har fått bredband inkopplat via fiber och har köpt ovanstående mesh-router, har installerat via appen Deco. Enda problemet jag har är att den kopplar ner flera gånger om dagen, när jag startar om decon funkar det igen. Är det någon inställning jag missat tro?

Permalänk
Medlem

Att det kopplar ner kan bero på lite olika orsaker. Enklast kan vara uppdatera mjukvaran ifall du inte redan gjort det. Nu har jag ingen koll på just denna lösning men se ifall du hittar bland inställningarna något om automatisk kanalsökning. Kan vara så att mesh-systemet väljer radiokanaler som inte är kompatibla med dina enheter.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Hej igen, funkar inte att uppdatera programvaran, kanske är något måndagsexemplar jag fått? Eller är det någon av följande inställningar som behöver ändras?
IpV4 dynamisk ip
IpV6 avstängd
Lan ip
Dhcp server
Iptv vlan avstängd
Mac kloning aktiverad
Adressreservation
Portvidarebefordran
Tplink ddns avstängd
Sip alg aktiverad
Upnp aktiverad
Snabb roaming avstängd
Beamforming aktiverad

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vad menar vi med koppla ner?
Trådlösa enheter? Fasta enheter? Internetanslutning funkar inte alls? Kan du pinga någon enhet i nätverket eller utanför?

Permalänk

Pratade med Tplinks support nu och efter en reset och ominstallation funkar det, änsålänge. Återkommer annars.