Permalänk
Medlem

Konto hackat - hämnd?

Jag har precis blivit hackad via okänd lösenordsläcka. Apple ID och hotmail öppnat i 4 olika länder.

Någon jävel har fyllt i sin egna adress som faktureringsadress, och sitt egna telefonnummer också.

Skulle ni hämnas? Och i så fall hur?

Visa signatur

Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be
MSI MAG B650 Tomahawk WIFI + RTX 4080
AMD Ryzen 7 7800X3D 4. 2GHz 104MB
Evo 970 + kingston NV2
Övrigt: MX keys, Razer Viper Pro v2, Samsung S22 plus, Meta Quest 2&3, Black widow v3 pro gul

Permalänk
Medlem

Problemet när man hämnas är att den personen i sin tur kan anmäla dig.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larri:

Jag har precis blivit hackad via okänd lösenordsläcka. Apple ID och hotmail öppnat i 4 olika länder.

Någon jävel har fyllt i sin egna adress som faktureringsadress, och sitt egna telefonnummer också.

Skulle ni hämnas? Och i så fall hur?

Svaret är nej.
Skulle inte lägga ned tid och energi på någonting som inte är viktigt.

Det jag absolut skulle göra är att se till att ändra mina lösenord och se till att de är längre än 12 tecken, helst en hel mening.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Tror allvarligt talat inte att du skulle bli så mycket lyckligare av en hämnd så nej.

Själv fick jag mitt Spotify hackat på samma sätt, någon fyllde kontot med all möjlig konstig utländsk hip-hop, tog bort musiken och gick vidare med livet.

Permalänk
Medlem

Kan vara att den adressen hör till någon ovetande stackare som inte alls har med dina hackade konton att göra, så gör inget förhastat.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

polisanmäl, byt lösen och strunta i det.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd låst*

Självklart ska man inte hämnas.
Är man utsatt för brott ska man anmäla detta till polisen, inget annat:

Citat:

§8 Brott
Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord