Min Galaxy watch active 2 registrerar inte längre min sömn.

Permalänk
Medlem

Min Galaxy watch active 2 registrerar inte längre min sömn.

Hej!
Vet inte om detta om denna tråden kommer rätt, men det handlar ju ändå om mobilen i samspel med klockan.
Jag har en Galaxy waych active 2 som registrerat de olika sömncyklerna. Djupsömn, lätt sömn och REM sömn.
Tills för ett par veckor sen funkade detta hur bra som helst. Helt plötsligt slutade den mäta sömnen, den hade hamnat i strömsparläge. Jag hade glömt ladda den. Jag stängde av strömsparläget men den har sedan dess vägrat registrera min sömn. Allt annat gör den, mäter och synkar steg med mobilen osv. Jag har satt på behörigheten på samsung health, både sensorer, plats och lagring. Klockan är ansluten till mobilen med BT. Däremot är den endast ansluten med samtal, indataenhet går ej att sätta på. Den är avstängd och vägrar att kunna sättas på.

Någon annan med liknande problem?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av KingCobra:

Hej!
Vet inte om detta om denna tråden kommer rätt, men det handlar ju ändå om mobilen i samspel med klockan.
Jag har en Galaxy waych active 2 som registrerat de olika sömncyklerna. Djupsömn, lätt sömn och REM sömn.
Tills för ett par veckor sen funkade detta hur bra som helst. Helt plötsligt slutade den mäta sömnen, den hade hamnat i strömsparläge. Jag hade glömt ladda den. Jag stängde av strömsparläget men den har sedan dess vägrat registrera min sömn. Allt annat gör den, mäter och synkar steg med mobilen osv. Jag har satt på behörigheten på samsung health, både sensorer, plats och lagring. Klockan är ansluten till mobilen med BT. Däremot är den endast ansluten med samtal, indataenhet går ej att sätta på. Den är avstängd och vägrar att kunna sättas på.

Någon annan med liknande problem?

Har du möjlighet att testa göra om parningen mellan mobilen och klockan? Alltså ta bort den befintliga bluetoothanslutningen och lägga till den på nytt. Det låter onekligen som att det blivit någon typ av bugg där med vilka tjänster som erbjuds via den anslutningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Har du möjlighet att testa göra om parningen mellan mobilen och klockan? Alltså ta bort den befintliga bluetoothanslutningen och lägga till den på nytt. Det låter onekligen som att det blivit någon typ av bugg där med vilka tjänster som erbjuds via den anslutningen.

Jag har resettat klockan, parat om den och startat om på nytt så att säga, men ingen förbättring. Jag har sett på diverse forum att fler än jag har samma problem efter de senaste uppdateringarna. Klockan fungerar perfekt men som sagt registrerar inte sömncykler längre.
Jag vet inte om det har ett sammanband, men efter Samsung öppnade funktionerna med EKG och blodtryck verkar många fått de här problemen. Kanske ett samband och en bugg?

Den mäter pulsen under sömnen så jag förstår att det är ett mjukvaruproblem.
Några få har lyckats få sin klocka att mäta sömncyklerna igen genom att resetta den, några har fått det att funka genom att byta urtavla 2 ggr? men jag gissar att detta bara var en tillfällighet. Ett par skriver att sömnregistreringen helt plötsligt började fungera igen utan att de gjort någonting.

Jag funderar på om det är Samsung health i mobilen som är problemet? Klockan sänder väl bara pulsfaktan och sen skall väl själva programmet i mobilen tolka det? Jag kan ha fel.

Hur som helst hoppas jag det kommer en uppdatering snart som återställer denna funktionen.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av KingCobra:

Jag har resettat klockan, parat om den och startat om på nytt så att säga, men ingen förbättring. Jag har sett på diverse forum att fler än jag har samma problem efter de senaste uppdateringarna. Klockan fungerar perfekt men som sagt registrerar inte sömncykler längre.
Jag vet inte om det har ett sammanband, men efter Samsung öppnade funktionerna med EKG och blodtryck verkar många fått de här problemen. Kanske ett samband och en bugg?

Den mäter pulsen under sömnen så jag förstår att det är ett mjukvaruproblem.
Några få har lyckats få sin klocka att mäta sömncyklerna igen genom att resetta den, några har fått det att funka genom att byta urtavla 2 ggr? men jag gissar att detta bara var en tillfällighet. Ett par skriver att sömnregistreringen helt plötsligt började fungera igen utan att de gjort någonting.

Jag funderar på om det är Samsung health i mobilen som är problemet? Klockan sänder väl bara pulsfaktan och sen skall väl själva programmet i mobilen tolka det? Jag kan ha fel.

Hur som helst hoppas jag det kommer en uppdatering snart som återställer denna funktionen.

Jag tar och skickar vidare din fråga till experterna på wearables här i Norden, det kan ju mycket väl vara som du säger att det är något som är känt och som håller på att åtgärdas.

Permalänk
Medlem

Tack! Den sista gången jag fick sömnen analyserad var den 28 Mars. Då beskrev den Lätt, Rem, djup och vaken som den skall.
Den 31 mars blev det orolig, lätt och orörlig??????? sen slutade den registrera sömnen helt. Orolig och orörlig?? Dog jag ?
De två har aldrig rapporterats innan.
Annars måste jag säga att jag är väldigt nöjd med min Galaxy Watch active 2 som jag använder med min Galaxy s21 ultra.
Tänkte det kanske gav något om jag skrev vilken mobil jag använder och vilket datum den slutade registrera sömnen.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av KingCobra:

Tack! Den sista gången jag fick sömnen analyserad var den 28 Mars. Då beskrev den Lätt, Rem, djup och vaken som den skall.
Den 31 mars blev det orolig, lätt och orörlig??????? sen slutade den registrera sömnen helt. Orolig och orörlig?? Dog jag ?
De två har aldrig rapporterats innan.
Annars måste jag säga att jag är väldigt nöjd med min Galaxy Watch active 2 som jag använder med min Galaxy s21 ultra.
Tänkte det kanske gav något om jag skrev vilken mobil jag använder och vilket datum den slutade registrera sömnen.

Kanon! Jag återkommer om jag lyckas få reda på något. Nu kommer nog inte alla buggar direkt till de produktansvarigas vetskap, mycket hamnar säkert direkt på utvecklingssidan och löses som du tänker vid en kommande uppdatering. Det kan vara en bra idé att skicka en buggrapport i Samsung members-appen också!

Permalänk
Medlem

Har skickat buggrapport i appen nu tack för rådet.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av KingCobra:

Har skickat buggrapport i appen nu tack för rådet.

Jag har fått svar från de produktansvariga i Norden och de hade inte stött på ditt problem tidigare. Gjorde du någon typ av "mjuk reset" av klockan eller en total systemåterställning? Rekommendationen jag fick vidarebefordrad var att höra av sig till supporten, de kan ha lite mer information om en bra väg att lösa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Hej!
Vet inte om detta om denna tråden kommer rätt, men det handlar ju ändå om mobilen i samspel med klockan.
Jag har en Galaxy waych active 2 som registrerat de olika sömncyklerna. Djupsömn, lätt sömn och REM sömn.
Tills för ett par veckor sen funkade detta hur bra som helst. Helt plötsligt slutade den mäta sömnen, den hade hamnat i strömsparläge. Jag hade glömt ladda den. Jag stängde av strömsparläget men den har sedan dess vägrat registrera min sömn. Allt annat gör den, mäter och synkar steg med mobilen osv. Jag har satt på behörigheten på samsung health, både sensorer, plats och lagring. Klockan är ansluten till mobilen med BT. Däremot är den endast ansluten med samtal, indataenhet går ej att sätta på. Den är avstängd och vägrar att kunna sättas på.

Någon annan med liknande problem?

Har inte haft några problem med min Galaxy watch active 2 som är kopplad till en S10.

Vet att jag läst om detta några gånger på reddit och hittade ett antal trådar där: Tex https://www.reddit.com/r/GalaxyWatchActive2/comments/iwxqgn/w...
Få svar men han som hade problem sa att detta löste det för honom: "If someone else is with same problem, the fix to me was : disable REM, power off watch. Power on. Enable again, power off and on. That's it :)"

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Ceogar:

Har inte haft några problem med min Galaxy watch active 2 som är kopplad till en S10.

Vet att jag läst om detta några gånger på reddit och hittade ett antal trådar där: Tex https://www.reddit.com/r/GalaxyWatchActive2/comments/iwxqgn/w...
Få svar men han som hade problem sa att detta löste det för honom: "If someone else is with same problem, the fix to me was : disable REM, power off watch. Power on. Enable again, power off and on. That's it :)"

Det hade ju varit utmärkt om det fanns en så pass enkel lösning.

Permalänk
Medlem

Måste meddela att nu helt plötsligt fungerar det igen Har ingen aning om vad problemet var. Har inte gjort några försök att fixa problemet sen jag startade denna tråden.
Väldigt skumt.
Har sett att andra som haft problemet märkt att funktionen helt plötsligt funkar igen utan att ägaren gjort någonting.

Håller tummarna på att detta problemet är borta nu, klockan är ju supernice nu när allting funkar.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av KingCobra:

Måste meddela att nu helt plötsligt fungerar det igen Har ingen aning om vad problemet var. Har inte gjort några försök att fixa problemet sen jag startade denna tråden.
Väldigt skumt.
Har sett att andra som haft problemet märkt att funktionen helt plötsligt funkar igen utan att ägaren gjort någonting.

Håller tummarna på att detta problemet är borta nu, klockan är ju supernice nu när allting funkar.

Problem som löser sig själva är alltid trevliga. Håller tummarna att det fortsätter fungera!