Temporärt nummer visas efter nummerflytt

Permalänk
Medlem

Temporärt nummer visas efter nummerflytt

Afton herrar och damer 😃

Jag har googlat ring operatör mm men kan inte få svar på följande:

Bytte från telenor till tre, fick ett temporärt nr under natten (några veckor sedan) Dagen efter verkade allt fungera men två st vänner med Xaiomi lurar får det temporära nummert vid sms men inte när jag ringer då visas mitt riktiga nummer.

Någon som har en aning om problemet? För tre vet inte.

Go kväll!!!

Edit: Jag har en One+ 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karos:

Afton herrar och damer 😃

Bytte från telenor till tre, fick ett temporärt nr under natten (några veckor sedan) Dagen efter verkade allt fungera men två st vänner med Xaiomi lurar får det temporära nummert vid sms men inte när jag ringer då visas mitt riktiga nummer.

Go kväll!!!

Är det bara dom med Xiaomi lurar som får det temporära numret?
Att portera ett nummer från en annan operatör kan ta ett litet tag och under tiden brukar operatörerna kunna vidarekoppla numret helt enkelt då det brukar hamna i en "reserverat" pool, så ditt gamla nummer syns när du ringer men SMS går inte att vidarekoppla så då syns ditt temporära nummer.

Sen är ju både Telenor och Tre klappkassa i sin privata kundsupport, börjar nästan bli lite Telia varning där

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

Är det bara dom med Xiaomi lurar som får det temporära numret?
Att portera ett nummer från en annan operatör kan ta ett litet tag och under tiden brukar operatörerna kunna vidarekoppla numret helt enkelt då det brukar hamna i en "reserverat" pool, så ditt gamla nummer syns när du ringer men SMS går inte att vidarekoppla så då syns ditt temporära nummer.

Sen är ju både Telenor och Tre klappkassa i sin privata kundsupport, börjar nästan bli lite Telia varning där

Bara Xaiomi lurar vad jag vet. Som sagt flytten gjordes för flera veckor sedan så allt borde vara klart nu.

Permalänk
Medlem

Kan de svara med sms på samma(temporära) nummer eller måste de skicka sms till ditt riktiga nummer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentav:

Kan de svara med sms på samma(temporära) nummer eller måste de skicka sms till ditt riktiga nummer?

Dom kan skicka till mitt vanliga nummer och jag får det.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Karos:

Om TRE tycker jag inte. Jag skulle vilja att de outsourceade supporten till Nigeria, Mali, Bhutan eller andra mer tekniskt bevandrade.

Min mor skulle loosa kopparsnöret sista maj så hon beställde Hemtelefoni i april. Blev dag bestämd för flytt. Dag kom. Flytt sker ej. 6 veckor senare, efter hopers konversation med sex olika på supporten samt deras chef hoppade hennes gamla landlinenummer igång mot hennes mobil. Det gäller att ha tid och tålamod att sitta i telefonkö.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Karos: Det är inte så att du har en iPhone? Om så är fallet så stäng av imessage och starta det igen efter typ 10 sekunder. Då ska du se att numret uppdateras.

Om jag inte minns fel har vissa tillverkare någon sorts fulstöd för imessage vilket kan ställa till det ibland

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Karos: Det är inte så att du har en iPhone? Om så är fallet så stäng av imessage och starta det igen efter typ 10 sekunder. Då ska du se att numret uppdateras.

Om jag inte minns fel har vissa tillverkare någon sorts fulstöd för imessage vilket kan ställa till det ibland

Har One+ 8.

Permalänk
Medlem

LÖST

Skrivet av Karos:

Afton herrar och damer 😃

Go kväll!!!

Edit: Jag har en One+ 8

Löst nu fick be IT avdelningen ringa tre och efter några turer lyckades Tre magiskt lösa det.