Göra rent spelboxar - NES & SNES

Permalänk

Göra rent spelboxar - NES & SNES

Hej på er go vänner,

Hur har Ni det? Jag hoppas att ni har haft en fin fredagskväll och kommer att ha en fortsatt bra helg!

Som rubriken lyder, så funderar jag på hur man bäst gör rent boxarna till spelen? Jag har mina spel i Shark Protectors, men har köpt akrylboxar och tänkte att innan jag flyttar över spelen, ge dem en liten lätt putsning, så det är ingen omfattande rengöring jag tittar på. Min första tanke var en lätt fuktad trasa, men det kanske är någon som har en bättre idé eller tips? Eller ska jag helt enkelt hoppa över att putsa dem och bara flytta över dem?

Allt gott!

Visa signatur

Har insett att jag inte kommer att få min kaffebryggare. Tur att man inte betalade i förskott iaf. Det är butiker som denna som gör att man måste tänka sig för när man handlar på nätet. Ska ni köpa ngt, var inte dumsnåla. Köp från ett säkert företag.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig någonsin fukta gamla NES och SNES kartonger. det kommer bara bli värre. Blås av allt damm bara och stoppa in dom som dom är i akrylboxarna. Skönhetsfelen ger dom historia och äkthet.

Permalänk
Medlem

Suddgummi är väldigt bra för att rengöra väldigt mycket prylar.
Och tex gamla klisterrester efter prislappar/osv funkar sudd väldigt bra på.
Det sudd som funkar bäst brukar vara dessa https://www.mattonbutiken.se/productimages/huge/571700_eed3cd19.jpg
Dvs dom vita fyrkantiga just dessa finns tex på ica finns även svarta men som funkar lika bra men som kan färga av sig lite på tex trä och gissar även kartong.

Men jag skulle nog prova på dom mest slitna kartongerna/minst värdefulla först, och ta det sakta och försiktigt.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Jag har använt t-röd för att ta bort smuts och gamla klisterlappsrester på NES-kartonger. Det funkar riktigt bra på de allra flesta då det verkar vara en plastfilm över kartongen. Resultatet blir en skinande ren och som ny kartong. Stor varning på detta dock - vissa kartonger tål det inte och då försvinner färgen om du gnuggar för mycket - och SNES-kartonger verkar inte tåla det alls.

Permalänk
Medlem

Jag använde LABEL OFF, funkade bra på mina NES-kartonger
Blev inga missfärgningar för mig.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!