Något värde i begagnat grafikkort?

Permalänk

Något värde i begagnat grafikkort?

Hej!

Tänkte kolla om forumet här har någon koll på om det är värt att jag försöker sälja mitt gamla grafikkort nu när jag skaffat ett nytt. Det jag uppgraderade från är ett Asus strix GTX 960 2G. Om det finns ett andrahandsvärde i det nu när marknaden för nya grafikkort är som de är, var är västa plattformen att sälja det i så fall?

Permalänk
Medlem

Om du inte redan har gjort det, så kan du spana om det säljs liknande kort i Sweclockers marknad. Jag hade inga problem att sälja mitt gamla grafikkort, men den var nog i en lite mer eftertraktad modell. Marknaden är annars en bra plattform att sälja på om du frågar mig.

Det säkert någon som är intresserad, förutsatt att du inte önskar ett fantasibelopp.

Permalänk

tror kortet är för gammalt för att ha något direkt värde 2Gb videoram räcker ju lagom till titlar gjorda typ 2013 eller nått och troligen för slött för något nyare än 2016.

möjligen duger det till att visa 1080 30/60hz eller 4K 30hz film utan hdr osv (troligen DP 1.2 och möjligen hdmi 2.0 men troligen nått lägre)

300-500:- kanske du kan få för det om du har tur

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

I recently bought similar card for a secondary PC I purchased (Ryzen 1600X, 32GB RAM, etc. which I use for Hyper-V and for playing movies on my TV). Also, I gave my old PC (AMD Phenom X955) to my older daughter and if the card in that one dies I would buy another old card. Buying anything new for such a purpose is a waste, so card like that can be very useful for such scenarios.

Regards,
Igor

Visa signatur

If it's not broken, don't fix it.