MacOS Mail, Office365 delad mailbox?

Permalänk
Medlem

MacOS Mail, Office365 delad mailbox?

Hjälper en med en ny Macbook Pro.
Han vill inte ha Outlook, utan inbyggda Mail-appen.
Har fått in hans 365-konto, inga problem.
Han har dock tillgång till en delad mailbox och här börjar problemen.
Hur i hela friden lägger man till det i denna app?
Internet säger lägg till annat konto, ange adresser namn@domän.com/info lösenord med mera.
Men vad vi än gör så får vi bara att det är fel användarnamn/lösenord eller annat.
MFA är aktiverat på hans konto, då hittar jag något om app-lösenord.

Finns det någon som kör denna kombination och vet hur man gör?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Det är väl en Microsoft/Outlook-specifik funktion och inget som finns i IMAP standard.

Provat detta? Annars är jag skeptisk till att det går alls…

https://confluence.uconn.edu/ikb/email/shared-resources/acces...

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Det är väl en Microsoft/Outlook-specifik funktion och inget som finns i IMAP standard.

Provat detta? Annars är jag skeptisk till att det går alls…

https://confluence.uconn.edu/ikb/email/shared-resources/acces...

Exakt den jag testat med, det gick inte.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

Hjälper en med en ny Macbook Pro.
Han vill inte ha Outlook, utan inbyggda Mail-appen.
Har fått in hans 365-konto, inga problem.
Han har dock tillgång till en delad mailbox och här börjar problemen.
Hur i hela friden lägger man till det i denna app?
Internet säger lägg till annat konto, ange adresser namn@domän.com/info lösenord med mera.
Men vad vi än gör så får vi bara att det är fel användarnamn/lösenord eller annat.
MFA är aktiverat på hans konto, då hittar jag något om app-lösenord.

Finns det någon som kör denna kombination och vet hur man gör?

Tyvärr, men "avancerade" funktioner i O365 och andra Microsoftprodukter utvecklas aldrig för att följa gängse standarder. (Hört talas om "Embrace, Extend, Extinguish"? Det är inget nytt fenomen).

Behöver man O365 för jobb är tyvärr webbgränssnittet eller Outlook det man har att röra sig med. Jag föredrar också den mer lättviktiga och smidiga native-mailklienten men har fått ge upp den både på dator och telefon efter att vi migrerade.

Permalänk
Medlem

Delade mailboxar på Mac Mail är inte möjligt. De går att fulhacka genom att logga in med dinepost@epost.com/deladepost@epost.com men fungerar sällan bra