Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Angular - AG Grid- True/false med checkbox

Permalänk
Medlem

Angular - AG Grid- True/false med checkbox

Hej

I AG grid försöker jag få till en checkbox som displayar true/false i en annan cell om den är i checkad men möts av felmeddelande när jag klickar i checkboxen:
(cannot read properties of null (reading 'getColDef') i consollen.

Har följt exemplet här:
https://stackblitz.com/edit/angular-binding-boolean-checkboxe...

Även läst mycket i tråden:
https://stackoverflow.com/questions/41706848/how-to-use-a-che...

Har kopierat delar av den lösningen, men jag läser inte in data till rowData på samma sätt, eller har riktigt samma columnDefs, men det borde väl inte vara problemet?

Mina columdefs:

columnDefs = [ { headerName: 'Namn + tfn', cellRenderer: function (param: { data: { name: string; number: string; }; }) { return param.data.name + '<br/>' + param.data.number; }, cellStyle:{lineHeight: 1.4}, wrapText: true, autoHeight: true, }, {headerName: 'Status', field: 'registered'}, {headerName: 'CB', field: 'registered', cellRenderer: "checkBoxRenderer", width: 98} ]; frameworkComponents = { checkBoxRenderer: CheckboxrendererComponent };

Och min checkboxrenderercomponent:

import { Component } from '@angular/core'; import { ICellRendererAngularComp } from 'ag-grid-angular'; import { ICellRendererParams } from 'ag-grid-community'; @Component({ selector: 'app-checkboxrenderer', templateUrl: './checkboxrenderer.component.html', styleUrls: ['./checkboxrenderer.component.css'] }) export class CheckboxrendererComponent implements ICellRendererAngularComp { public params: any; constructor() { } agInit(params: any): void { this.params = params; } checkedHandler(event: any) { let checked = event.target.checked; let colId = this.params.column.getColId; this.params.node.setDataValue(colId, checked); } refresh(params: ICellRendererParams): boolean { return true; } }

Och checkboxrenderer.html

<input type="checkbox" (click)="checkedHandler($event)" [checked]="params.value" />

En annan sak jag inte förstår i exemplet från stackblitz är var och hur är det man säger att true/false ska visas i "Registered - boolean" columnen?

Permalänk
Medlem

Ingen angular kung här 🙁?