Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

PS4 kraschar hela tiden

Permalänk
Medlem

PS4 kraschar hela tiden

Har haft ett problem senaste tiden att mitt PS4 Pro kraschar konstant. Det kan gå allt från att spelet bootar till att man spelat 10 min men efter det kommer CE-34878-0. Jag har uppdaterat till senaste systemmjukvaran och byggt om databasen på konsolen men ej hjälpt.

Spelet som spelas är digital version av It Takes Two men problemet har även uppstått vid andra spel spelade på disc (Miles Morales/AC Valhalla).

Hade varit skönt att kunna lösa detta, har ett ouppackat PS5 men vill gärna att mitt ps4 fungerar.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Har haft ett problem senaste tiden att mitt PS4 Pro kraschar konstant. Det kan gå allt från att spelet bootar till att man spelat 10 min men efter det kommer CE-34878-0. Jag har uppdaterat till senaste systemmjukvaran och byggt om databasen på konsolen men ej hjälpt.

Spelet som spelas är digital version av It Takes Two men problemet har även uppstått vid andra spel spelade på disc (Miles Morales/AC Valhalla).

Hade varit skönt att kunna lösa detta, har ett ouppackat PS5 men vill gärna att mitt ps4 fungerar.

Hej. Ja gissar att du redan tästa de mästa som kommer upp när man söker på felkården, inklusive vad playstation skälva skriver https://www.playstation.com/sv-se/support/error-codes/ps4/ce-... .

Det som jag annars tror är att kanske att hårddisken börjar bli dålig och i så fall bör bytas, och/eller att konsollen överhettar. 🤔

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Skulle också titta på att kanske byta disk, samt öppna upp den och göra rent så att tempsen är bra. Fins mycket bra filmer på youtube för detta

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Jag skulle prova byta hårddisk och ominstallera systemprogramvaran, jätteenkelt.

felstavat.
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Hej. Ja gissar att du redan tästa de mästa som kommer upp när man söker på felkården, inklusive vad playstation skälva skriver https://www.playstation.com/sv-se/support/error-codes/ps4/ce-... .

Det som jag annars tror är att kanske att hårddisken börjar bli dålig och i så fall bör bytas, och/eller att konsollen överhettar. 🤔

Ja precis, har testat det mesta.

Jag trodde först det var överhettning pga damm men öppnade den och där finns ingenting så känns märkligt den helt plötsligt skulle börja överhetta, särskilt då det sker vid olika tidsintervall.

Hårddisk låter som en rimlig lösning men frågan är om man vill investera i det…

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Ja precis, har testat det mesta.

Jag trodde först det var överhettning pga damm men öppnade den och där finns ingenting så känns märkligt den helt plötsligt skulle börja överhetta, särskilt då det sker vid olika tidsintervall.

Hårddisk låter som en rimlig lösning men frågan är om man vill investera i det…

Ja du. Om det är värt runt 500kr (1tb hdd) för en ny hårddisk kan bara du svara på.
Ja hadde gjort det, för att förhoppningsvis öka konsollens värde något in får en potentiell säljing någon gång.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Ja precis, har testat det mesta.

Jag trodde först det var överhettning pga damm men öppnade den och där finns ingenting så känns märkligt den helt plötsligt skulle börja överhetta, särskilt då det sker vid olika tidsintervall.

Hårddisk låter som en rimlig lösning men frågan är om man vill investera i det…

En mekanisk 1TB disk är ju inte speciellt dyr, eller en lite mindre SSD beroende på hur dina behov ser ut.

SSD: https://www.inet.se/produkt/4302092/kioxia-exceria-sata-ssd-4...
HDD: https://www.inet.se/produkt/4300297/seagate-barracuda-laptop-...

Annars kan jag köpa det billigt och ge till barnen

Permalänk
Medlem

En PS4, speciellt Pro, drar väldigt stor nytta av en SSD. Detta är nog universums sätt att säga till dig att det är dags. Låter helt klart som disken sjunger på sista versen.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur