Sänkt volym efter notifiering

Permalänk
Medlem

Sänkt volym efter notifiering

Hejsan alla!

Jag har ett konstigt problem/bugg med min blåtandshögtalare.
När jag spelar musik från mobilen och får notifikationer från min klocka så sänker den ljudet, när jag sedan höjer så kan jag inte höja lika mycket som tidigare. Alltså även fast jag höjer på högtalaren eller telefonen så när jag kommer till "max" så är ljudet lägre än vad det var innan.
Detta verkar inte ske från alla notifikationer. Jag har märkt problem när jag ska springa på löpbandet och då får jag notifikation varje km som jag sprungit. Då kommer alltså notifikationen från klockan och inte telefonen och det är då detta problem uppstår. Sen måste jag stänga av högtalare och starta om spotify igen innan jag kan få rätt ljud. Detta är ju ganska värdelöst om jag vill ha musik medans jag springer på löpbandet.

Jag har försökt googla detta problem och inget stämmer in på det problemet jag har.

Tacksam för hjälp ifall någon kan tänkas veta vad det är för fel jag fått

De prylar jag har är:
Garmin Fenix 5plus
Samsung Galaxy Note
HK Onyx studio 7

Visa signatur

I5 9600K, RTX 2070, 16GB 2600mhz ram

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara så att spotify/telefonen tror att högtalaren är ett headset när det kommer en notifikation och då hamnar i "skydda hörseln" läget? Begränsar volymen för att inte skada hörseln med hörlurar.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskaren:

Det kan inte vara så att spotify/telefonen tror att högtalaren är ett headset när det kommer en notifikation och då hamnar i "skydda hörseln" läget? Begränsar volymen för att inte skada hörseln med hörlurar.

Ja så skulle det kunna vara men då brukar ju volymmätaren stanna när det är cirka 10% kvar att höja och så får man en notifikation man måste besvara för att höja mera. Men i detta fall så efter notifikationen så höjer jag upp mätaren till 100% men det är ändå mycket lägre ljud. Så oklart om det verkligen är det som är fallet här.
Om det nu är så, kan man stänga av den funktionen? I alla inställningar jag har så har jag slagit av sådana notifikationer

Visa signatur

I5 9600K, RTX 2070, 16GB 2600mhz ram

Permalänk
Medlem

Kolla denna guide

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |