Söker programmerare för en enkel app för personligt bruk

Permalänk
Medlem

Söker programmerare för en enkel app för personligt bruk

Tjena! Jag har bara väldigt grundlagd kunskap när det kommer till programmering, och om jag ska lösa det själv kommer det ta längre tid än vad det är värt.

Det jag är ute efter är en app som säger siffror (alltså genom högtalaren, inte visuellt) mellan 1 - 9 slumpmässigt, och en variabel hastighet på ca 0,5 - 2 ord/sekund. Den behöver inte se vacker ut eller så, och text to speech-röst föredras. Jag kommer bara ha den för personligt bruk, på en Apple silicon-maskin.

Då jag har svårt att uppskatta tidsåtgång uppskattar jag om du kommer med ett prisförslag, och är det något som är otydligt så är det bara att fråga.

Tack på förhand!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Lite osäker på vad du har för krav annat än det du nämner, men prova öppna en terminal och skriv in:

jot -r 10 0 9 | say -v Karen -r 100

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimbus:

Lite osäker på vad du har för krav annat än det du nämner, men prova öppna en terminal och skriv in:

jot -r 10 0 9 | say -v Karen -r 100

Byt Karen mot Alva om du vill ha en svensk röst. Ändra sista siffran för att styra hastigheten, den första siffran styr hur många siffror som ska läsas upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimbus:

Lite osäker på vad du har för krav annat än det du nämner, men prova öppna en terminal och skriv in:

jot -r 10 0 9 | say -v Karen -r 100

fan snyggt, och snabbt jobbat. Visste inte att "say" var ett kommando. Det kommer man använda till stuff

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimbus:

Lite osäker på vad du har för krav annat än det du nämner, men prova öppna en terminal och skriv in:

jot -r 10 0 9 | say -v Karen -r 100

Skrivet av nimbus:

Byt Karen mot Alva om du vill ha en svensk röst. Ändra sista siffran för att styra hastigheten, den första siffran styr hur många siffror som ska läsas upp.

Fan grabbar, ni är grymma! Finns det något vis man kan göra så det tar längre tid mellan siffrorna, en liten konstpaus så att säga?

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vation:

Fan grabbar, ni är grymma! Finns det något vis man kan göra så det tar längre tid mellan siffrorna, en liten konstpaus så att säga?

Testa denna:

for i in {1..10}; do jot -r 1 0 9 | say -v Alva; done

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eckelhesten:

Testa denna:

for i in {1..10}; do jot -r 1 0 9 | say -v Alva; done

Det funkar perfekt, hur gör jag pausen kortare och längre?

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vation:

Fan grabbar, ni är grymma! Finns det något vis man kan göra så det tar längre tid mellan siffrorna, en liten konstpaus så att säga?

jot -r -s "[[slnc 500]]" 10 0 9 | say -v Karen -r 100

Ändra 500 till ett högre värde för längre paus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eckelhesten:

Testa denna:

for i in {1..10}; do jot -r 1 0 9 | say -v Alva; done

Skrivet av nimbus:

jot -r -s "[[slnc 500]]" 10 0 9 | say -v Karen -r 100

Ändra 500 till ett högre värde för längre paus.

Går det att göra på Eckelhestens variant? Där är rösten i vanlig fart nämligen!

Jag bjuder gärna er båda på minst en kaffe som tack för hjälpen!

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vation:

Går det att göra på Eckelhestens variant? Där är rösten i vanlig fart nämligen!

Jag bjuder gärna er båda på minst en kaffe som tack för hjälpen!

jot -r -s "[[slnc 1000]]" 10 0 9 | say -v Alva

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimbus:

jot -r -s "[[slnc 1000]]" 10 0 9 | say -v Alva

Perfekt, stort stort tack! Skicka ditt nummer i swish, så får du något för besväret!

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vation:

Perfekt, stort stort tack! Skicka ditt nummer i swish, så får du något för besväret!

Det är lugnt, bara kul att kunna hjälpa till

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90