Hur fixar man RGB LED-list i chassi?

Permalänk
Medlem

Hur fixar man RGB LED-list i chassi?

Hur gör man när man skall slänga in en led-list i datorn? Skulle vilja ha något som drivs från molex eller sata eller på något annat sätt av PSU:n. Hade velat göra sonens dator lite coolare :).

Och hur gör man om man vill använda något program för att styra färgen? Det finns väl lite olika program, men jag hade helst haft något open source, helst inget som kommer från en specifik tillverkare. Man hör så mycket skit om dem :).

Några förslag på lösningar?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns blinkblonk som kan styras via argb och det går väl att ha det i en dator om man vill.
https://www.pricerunner.se/sp/argb-led-strip.html

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

De flesta senare moderkort har ju kontakter för rgb belysning. Köp en list och koppla in på ledig kontakt. Jag skulle i så fall köpa samma märke som moderkortet vilket troligen kommer underlätta styrningen. Annars kan jag rekommendera SignalRGB som verkar ta de flesta märken. Dock lite pilligt att få till, men funkar klockrent.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest