Allt från Computex 2023
Permalänk
Medlem

Byta tangentbord

Så nu har min Corsair K65 LUX RGB tangentbord börja ge med sig, flertal knappar har pajjat. Förutom det har det varit en bra investering. Kollar på nya tangentbord och undrar hur stor skillnad det är mellan SteelSeries Apex 9 TKL och Corsair K60 PRO TKL OPX RGB Gaming Keyboard. Kanske värt o nämna är att jag kör IQUE programvara

Permalänk
Medlem

Det är nog ingen större skillnad mellan dem. Däremot kan du ju fundera på att gå upp till ett Apex Pro som har hall effect-brytare istället. Där kommer du märka en rejäl skillnad i hur lena de är, samt att du (åtminstone i teorin) får fler funktioner i dem i och med att de är analoga.

Wooting har samma teknik i sina brytare och där vet jag att du kan få lite faktiska fördelar i spel som stödjer det.

Om du ändå ska lägga 1500kr på ett gamingtangentbord hade jag iaf tittat på att lägga lite mer och gå på Apex Pro eller Wooting. Högst personlig åsikt, men just 1500kr ungefär känns som ett rätt ovärt prissegment. Hellre gå ner till <1000kr i så fall om du inte vill gå upp i pris.

Permalänk
Medlem

tycker brytarna på apex pro är betydligt mycket skönare än k100 opx men det är ju väldigt personligt

ASUS ROG Strix Scope RX Optical är lena och mycket mer stabila än båda då det använder asus egna system istället för cherrys för att fästa keycapsen och är billigare

kläm på några om du kan och se

Visa signatur

13900k - asus z790e gaming - 64gb 6400mhz gskill trident z5 - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Ah mycket bra inputs! jo iof nu när du säger om man ändå lägger 1500 kan man kanske kör lite bättre brytare, ska kolla in ASUS modellerna med