6800XT problem med grafik :/

Permalänk

6800XT problem med grafik :/

Hej alla!

jag har problem med svarta prickar och dålig grafik på mitt 6800XT, hittar inte liknande problem på nätet / youtube så undrar om grafikkortet kan vara trasigt?
har problem i Flight simulator och samma i Modernwarfare 2

nån som vet va de kan vara ?
MVH

Permalänk
Medlem

Har det alltid varit så?
Är det enbart MSFS och MW2 som är drabbade?
Har du testat installera om drivrutinerna?
Är kortet överklockat?
Testat installera om spelen för att utesluta trasiga texture packs?

Permalänk
Skrivet av tonii:

Har det alltid varit så?
Är det enbart MSFS och MW2 som är drabbade?
Har du testat installera om drivrutinerna?
Är kortet överklockat?
Testat installera om spelen för att utesluta trasiga texture packs?

Tjena!

yes i MW2 och det har jag provat installera om 2 gånger
MSFS installerade jag precis igår och tycker dem här konstiga prickarna är i alla spel.
samt att det "glimrar" på vissa ställen en bit bort tex i MSFS.

inte överklockat

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Anders_R89:

Tjena!

yes i MW2 och det har jag provat installera om 2 gånger
MSFS installerade jag precis igår och tycker dem här konstiga prickarna är i alla spel.
samt att det "glimrar" på vissa ställen en bit bort tex i MSFS.

inte överklockat

Kör du med AMD FSR? Vsync på eller av?Har du senaste systemuppdateringar + senaste chipset drivrutiner?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Kör du med AMD FSR? Vsync på eller av?Har du senaste systemuppdateringar + senaste chipset drivrutiner?

Hej!
kör ej med FSR och vsync av allt senaste rev precis bort all o installera om. fortfarande samma konstiga grafik: ny bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders_R89:

Hej alla!

jag har problem med svarta prickar och dålig grafik på mitt 6800XT, hittar inte liknande problem på nätet / youtube så undrar om grafikkortet kan vara trasigt?
har problem i Flight simulator och samma i Modernwarfare 2

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

nån som vet va de kan vara ?
MVH

Minns att någon annan hade detta problem och att han bytte kylpasta på kortet och det fixade sig. Kanske värt att prova?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Testat äldre drivrutiner?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Tycker det låter som antingen ett eller flera minnen på grafikkortet som blir för varmt eller är defekta.

Enklaste är att testa grafikkortet i en annan dator och se om felet kvarstår, i sånt fall är det grafikkortet och bara att skicka in på garanti om du har någon kvar

Visa signatur

here we go!