Var köpa färdig modern speldator, gärna kompakt format?

Permalänk
Medlem

Var köpa färdig modern speldator, gärna kompakt format?

Så jag har kvar min gamla Komplett Gaming PC from 2015 med i5 och GTX 970 som funkar fint för spel som Rocket League, Dwarf Fortress (Steam) och The Long Dark. Har också en Series X som jag lirar en del på som ironiskt nog är mycket starkare.

Är dock sugen på att prova lite tyngre PC titlar igen och ha en dator som klarar att visa upp dem ordentligt. Inte intresserad av nåt overkill, men en modern AAA upplevelse liksom. Dessutom sugen på att byta till "team red" då jag skulle vilja utforska high-end gaming även på Linux. Jobbar som utvecklare så är smidigt att potentiellt kunna köra gaming och labba med Linux-baserade projekt samtidigt.

Bör nog uppgradera skärm samtidigt, har en AOC AGON AG352UCG 35" 1440p idag.

Tacksam för förslag på vad en "lagom" high-end speldator kan vara idag. Känns som att varenda nätbutik har pre-built alternativ nu som gör det ytterligare lite lurigt. Budget är ganska öppet, vet att bra grafik kostar, men kanske inte måste ha ett RTX 4080 eller så?

Permalänk
Avstängd

https://www.inet.se/datorbygge/b1413298/datorbygge

Köp betydligt billigare grafikkort och sätt i det själv:
7900 XTX Phantom Gaming OC 11490 kr

Visa signatur

The more I get to know people, the more I love my dog.

Permalänk
Medlem

Haha, galet att grafiken är halva kostnaden även om man inte går för mesta high-end, men tack för tips