Stoppa Win 11 gör temp filer/mappar av bilder

Permalänk
Medlem

Stoppa Win 11 gör temp filer/mappar av bilder

Har märkt att från ingenstans så fylls min disk C med flera hundra GB från ingenstans och det jag har hittat är att Win 11 gör temp filer av mitt Serie/bild bibliotek som ligger helt på annan hårddisk och jag förstår inte varför Win 11 håller på med det. Har googlat men eftersom det här är helt nytt problem för mig så vet jag inte riktigt vad man ska googla på.

För tillfället så åtgärdar jag problemet med del /q/f/s %TEMP%\* som då tar bort allt onödigt i C men sen från ingenstans så märker jag att datorn segar ner sig och när jag tittar i aktivitets hanteraren så jobbar disk C och F som har serier/bilder i sig till 100% för de håller på att kopierar/skriver till varandra. Har skannat igenom datorn så har inget virus som spökar

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Det låter inte som OneDrive då det jobbar mellan två diskar.

Men där emot precis som i denna tråd så kan det vara någon mjukvara du har installerad som orsakar det. I just detta fall gällde det något program från Bose som skapade tempkopior av cover-art.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.