(Android 9+Chrome) Aftonbladet plötsligt kräver inloggning (halva sidan borta)

Permalänk
Medlem

(Android 9+Chrome) Aftonbladet plötsligt kräver inloggning (halva sidan borta)

1. Via mobilen Android 12 och Chrome; AB kräver att jag loggar in och identifierar mig för att få PLUS (halva sidan blockerad med info)

2. Via PC/datorn (windows 10 och Firefox) Funkar fint- krävs inget sådant! Fullt läsbar AB (men då har jag spärrat firefox för uppdatering ver 114.0.1)

3. Via PC/datorn (windows 10 + chrome) Samma skit där

Har försökt spärra via adblock osv. Hur slipper man detta? Byta webläsare, adblock, antivirus......? Är svaret att man skall man backa tillbaka webläsaren till gammal version. Förklara gärna någon som fattar vad det handlar om.

Permalänk
Medlem

Lägg till detta i din adblocker under My Filters (jag kör uBlock Origin)

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

Lägg till detta i din adblocker under My Filters (jag kör uBlock Origin)

Det skall jag göra, tack!

Antar att du menar i windows/PC miljö. Men hur gör jag i smartphonen? Google har full kontroll på apparna där.

EDIT
Nu har jag skrivit in koden på Firefox i både PC och smartphone (ublock origin). Verkar fungera perfekt på båda nu
Snart ändrar väl AB så att det inte funkar. (Har inte lyckats fixa det i chrome)
Tack igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av fastcat:

Det skall jag göra, tack!

Antar att du menar i windows/PC miljö. Men hur gör jag i smartphonen? Google har full kontroll på apparna där.

Tror uBlock Origin finns för Firefox på Android, dock så verkar jag inte få någon halvsida stulen i Brave Browser (Android) har egen inbyggd adblocker.

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

Tror uBlock Origin finns för Firefox på Android, dock så verkar jag inte få någon halvsida stulen i Brave Browser (Android) har egen inbyggd adblocker.

Har fixat det nu. Kan bekräfta att din kod funkar
Kanske skall testa Brave browser..bra tips

Permalänk
Medlem

Jag tror att Aftonbladet precis gjorde mig den tjänsten jag behöver för att sluta gå in på skiten. Stort tack!

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Jag tror att Aftonbladet precis gjorde mig den tjänsten jag behöver för att sluta gå in på skiten. Stort tack!

För mig räckte det att de körde med löjliga och meningslösa artiklar som till exempel handlar om vilken kommun som har mest skvaller (som sagt, bara ett exempel). Jag ser Aftonblaskan som oseriösa. SVT Nyheter är mycket mer seriösa. Aftonbladet (och Expressen för den delen) började gräva sin egna grav för många år sen.

Lade till det saknade ordet "som" i "kommun har"
Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.