Bluetooth dongel till Logitech funkar ej?

Permalänk

Bluetooth dongel till Logitech funkar ej?

Jag köpte en usb dongel för att koppla mina Logitech zone vibe 100. När jag kör stereoljud i Windows får jag riktigt bra ljud. Även i CS funkar ljudet som det ska. Problemet blir när jag aktiverar mikrofonen. Då slår ljudet om från stereo till "headset AG". Mikrofonen funkar men känns som att ljudet är "10 meter bort"....

Vad kan det vara för fel? Behöver jag en annan dongel med annan frekvens?

Permalänk

Uppstår alltså problemen när du "aktiverar" mic genom att prata? Eller när uppstår problemen?

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Är inte alls insatt i vad som hänt med Bluetooth de senaste versionerna, men tidigare användes i alla fall olika modes beroende på om det var simplexkommunikation där du bara lyssnade, eller duplexkommunikation med micen igång. Bandbredden delades och det blev betydligt sämre ljud i lurarna med micen igång. Det var en begränsning i standarden helt enkelt, och gick inte att göra något åt.

Kanske det som är problemet? Oklart för mig vad nyare versioner av protokollet klarar av, men kan ju vara värt att kolla om de har högre bandbredd, och om dina grejer bara hamnat i nåt kompatibilitetsläge eller så.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Problemet verkar vara som du beskriver det Kaput. Att lurarna går in i något annat läge. Ludet försvinner bakåt och själva stereo/surround ljudet försvinner.
I CS2 kan jag inte skilja på vart ljudet kommer ifrån när micen är aktiverad.

Jag gick och lämnade tillbaks dongeln och det verkar som att de nya hörlurarna behöver rätt frekvens. Logitech verkar ha en egen frekvens för sina egna lurar och jag behöver ha en dongel frpn logitech om jag förstod det rätt.

Trist att inte kunna använda kontors hörlurar för 1500 spänn för spel… Får väl se vad jag tar mig till:)