Minnestråd för Anders190 ❤️

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av loefet:

<Uppladdad bildlänk>
Inte illa på ett dygn!!

Fick jag fundera ett tag när jag såg användarnamnet på denna tråden, men kom snart på att vi korsat varandra i Shikaku-tråden om inte annat. Otroligt synd då han verkade ha huvudet påskurvat på ett otroligt bra och vettigt sätt.
Cancer kan gå och suga appung!!

Riktigt fint att se. 13 641 kronor nu!

Permalänk
Medlem

Är inte första gången någon i sweclockers familjen går bort..

Alltid lika tråkigt, och jag blir alltid lika ledsen.. även om man inte känner personen.

Sitter och läser inlägg efter inlägg, och för min del. Så kommer det alltid en tår.
Blir som man får känna personen, för sedan komma på att dem är borta..

Är nog för att man känner tyvärr fler som har gått bort, nära och kära.

Kärlek till er!
Vila i frid Anders19.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Anders190 du är saknad! <3 Du va en stor del av foldinglaget här på sweclockers där vi alla viker proteiner för att hitta botemedel för bla. jävla cancer!

Vila i frid Anders!

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av newtoninja:

Anslag till forskning - är detta inget som staten och lärosätena går in med? Intressant att cancerfonden verkar bära merparten av kostnaderna?

Så är det...vad får dig att tro att staten betalar forskningen? Större delen av forskning som görs inom folksjukdomar sker för att människor som drabbats inser att det inte är staten som finansierar det hela.

Forskare lägger ca 50% av sin arbetstids idag på att söka nya anslag så de kan fortsätta och forska. Får de inte pengar så slutar de forska..så enkelt är det...

Edit - kände att jag inte var övertydlig. Ger privatpersoner inga gåvor blir det mycket mindre forskning för staten hjälper inte till så mycket som man kan tro här...hör gärna efter hos Svensk Insamlingskontroll så inser ni att myndigheterna inte alls hjälper till så mycket som man kan tro...

Utan privatpersoners stöd bromsas mycket av viktig forskning i Sverige och många yngre vet inte om det till de själva eller anhöriga drabbas. Det är knasigt men så är det....

Permalänk
Medlem
Skrivet av GinTonic:

Så är det...vad får dig att tro att staten betalar forskningen? Större delen av forskning som görs inom folksjukdomar sker för att människor som drabbats inser att det inte är staten som finansierar det hela.

Forskare lägger ca 50% av sin arbetstids idag på att söka nya anslag så de kan fortsätta och forska. Får de inte pengar så slutar de forska..så enkelt är det...

Edit - kände att jag inte var övertydlig. Ger privatpersoner inga gåvor blir det mycket mindre forskning för staten hjälper inte till så mycket som man kan tro här...hör gärna efter hos Svensk Insamlingskontroll så inser ni att myndigheterna inte alls hjälper till så mycket som man kan tro...

Utan privatpersoners stöd bromsas mycket av viktig forskning i Sverige och många yngre vet inte om det till de själva eller anhöriga drabbas. Det är knasigt men så är det....

Jag var nog naiv. Att komma i bukt med folksjukdomar, cancer osv är ju ett allmänt intresse som befrämjar folkhälsan. Men i realiteten ser vi ju hur sjukvården monteras ner bit för bit, tvingar sjukvårdspersonal ut i strejk osv så ja, det har nog aldrig varit en högprioriterad fråga för staten. Men problemet är ju då att forskningens finansiella behov "löser av sig självt" utifrån vad staten / de sittande ser så de ser ju ingen anledning till att bidra med anslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GinTonic:

Det som får mig att tro det är att jag bor och arbetar i ett land där vi som arbetare betalar bland den högsta skatten i världen. Så naiv är jag.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av GinTonic:

Skrivet av newtoninja:

Jag var nog naiv. Att komma i bukt med folksjukdomar, cancer osv är ju ett allmänt intresse som befrämjar folkhälsan. Men i realiteten ser vi ju hur sjukvården monteras ner bit för bit, tvingar sjukvårdspersonal ut i strejk osv så ja, det har nog aldrig varit en högprioriterad fråga för staten. Men problemet är ju då att forskningens finansiella behov "löser av sig självt" utifrån vad staten / de sittande ser så de ser ju ingen anledning till att bidra med anslag.

Skrivet av frong:

Det som får mig att tro det är att jag bor och arbetar i ett land där vi som arbetare betalar bland den högsta skatten i världen. Så naiv är jag.

Fel trådar grabbar.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Såg inte denna tråden förrän nu men lämnar såklart ett bidrag till minne av en kär medlem. Vila i frid!

Permalänk

Har ingen relation men vill ändå skicka ett gäng styrkekramar och jag beklagar sorgen!
Förhoppningsvis har ni många fina minnen att tänka tillbaka till som kan skänka glädje ❤️