Tjänst för att hantera domäner inkl DNS?

Permalänk

Tjänst för att hantera domäner inkl DNS?

Har haft Loopia i kanske 10 år men börjar med senaste fakturan undra om det faktiskt är värt det. 259 kr per år för en .com-domän samt 108 kr för DNS-hantering, plus moms blir totalt drygt 450 kr. Och jag har ca 10 domäner.

Det enda jag behöver är att kunna redigera DNS, förutom då själva administrationen av domäner i allmänhet. Har en blandning av com, se, nu och me-domäner.

Någon som kan rekommendera något? Eller är det bara bättre att ligga kvar på Loopia för ca 2000 kr per år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av matthiask82:

Har haft Loopia i kanske 10 år men börjar med senaste fakturan undra om det faktiskt är värt det. 259 kr per år för en .com-domän samt 108 kr för DNS-hantering, plus moms blir totalt drygt 450 kr. Och jag har ca 10 domäner.

Det enda jag behöver är att kunna redigera DNS, förutom då själva administrationen av domäner i allmänhet. Har en blandning av com, se, nu och me-domäner.

Någon som kan rekommendera något? Eller är det bara bättre att ligga kvar på Loopia för ca 2000 kr per år?

Jag använder mig av Simply.com där är det gratis med administration och Domän och DNS, så det kanske kan vara något att kolla på. Jag har dock bara en .se domän och det kostar mig totalt 234kr om året.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Skrivet av BM-Mods:

Jag använder mig av Simply.com där är det gratis med administration och Domän och DNS, så det kanske kan vara något att kolla på. Jag har dock bara en .se domän och det kostar mig totalt 234kr om året.

Tack, hittade en äldre tråd som också nämnde simply, samt inleed. Ska titta på båda och jämföra priserna.

Permalänk
Medlem

Jag använder Cloudflares dns som också är gratis.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Tröttnade också på Loopias ökade kostnader för en enkel .se och 2 dns records.
Blev Strato istället

Permalänk
Medlem

Jag kör de flesta av mina domäner på porkbun, en på namecheap.

Permalänk
Medlem

Jag köper mina domäner på webb.se och hanterar DNS via Cloudflare.

Permalänk

Började flytta saker till inleed. Uppskattar att jag ungefär kommer halvera årskostnaden.

Permalänk
Snusfri

Kör med domänerna på Godaddy och Cloudflare gratis DNS, fungerar bra för mig.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Med tanke på att Godaddy verkar ha synpunkter på innehållet på domänen och helt enkelt stänger av dem så hade jag inte fortsatt med dem - eller börjat.

Annat alternativ är https://domän.shop/

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Så damp det ner en faktura från Loopia. 458:-/år och jag undrar varför jag inte har fått tummarna loss och bytt tidigare. Nu blev det 150:-/år hos Inleed som iofs har lite blandat omdöme här men jag fick iaf snabba svar av supporten på mina enkla DNS-frågor.

Misstänker att Loopias strategi är att mjölka kunderna maximalt för rejäl vinst på kort sikt och testa hur länge de kan hålla på innan kundstocken börjar krympa så mycket att vinsten sjunker.