Windows 11 slutar reagera på musklick för att byta fönster.

Permalänk
Medlem

Windows 11 slutar reagera på musklick för att byta fönster.

Har googlat på mitt problem och det är andra som upplever det med men aldrig sett nåt lösning.

Det är så att Win11 slutar att reagera på musklick som byter aktivt fönster, alltså välja en annan app att vara i.
Allt funkar bra inom det fönster man är aktiv i. Det är när jag trycker på ett annat fönster eller ikon eller nåt på startfältet som inget händer. Gör jag Ctrl-Alt-Del och trycker Esc så funkar det igen. Ett tag.

Problemet är intermittent. Ibland händer det hela tiden, dyker upp igen efter bara typ 30 sekunder efter senaste Ctrl-Alt-Del. Ibland går det flera dagar innan det händer. Just nu har det blivit hela tiden.

Har installerat om drivaren. Händer även när jag precis startat upp datorn och inte startat några andra program.

Gör ett försök här på forumet om nån kan tänkas ha nåt förslag eller varit med om samma sak.

https://www.elevenforum.com/t/left-click-sometimes-not-workin...
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/mouse-c...

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Jobbigt problem som jag inte har någon lösning på. Fungerar vanliga Alt+Tab för att byta aktivt fönster?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Jobbigt problem som jag inte har någon lösning på. Fungerar vanliga Alt+Tab för att byta aktivt fönster?

Ja, det funkar att byta fönster så men det går inte att klicka med musen i det nyaktiverade fönstret.

Nu provade jag att byta primär musknapp till höger. Samma effekt där så känner mig rätt säker på att det inte är HW-fel.

Dock ändrade jag på lite andra inställningar med musen, storlek på pekare och lite sådär.
Nu har det funkat bra i några dagar. Fast så har det blivit förr med och så kommer problemet tillbaka efter ett tag.

Visa signatur

-dool