Tappar anslutning någon sekund flertal gånger om dagen, snälla hjälp!

Permalänk

Tappar anslutning någon sekund flertal gånger om dagen, snälla hjälp!

Jag spelar väldigt mycket och de senaste dagarna/veckorna har det hänt att jag tappar nätet i någon sekund vilket resulterar till disconnect i spelet (jobbigt när man spelar online spel). Det händer mellan 7-15 gånger om dagen. Extremt Jobbigt...

Resterande del av familjen spelar också och detta är inget bekymmer de har.

Permalänk
Medlem

Använd kabel om du är ansluten till wifi.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Skrivet av vipers:

Använd kabel om du är ansluten till wifi.

Jag använder kabel.

Permalänk
Skrivet av pissekatten:

Jag spelar väldigt mycket och de senaste dagarna/veckorna har det hänt att jag tappar nätet i någon sekund vilket resulterar till disconnect i spelet (jobbigt när man spelar online spel). Det händer mellan 7-15 gånger om dagen. Extremt Jobbigt...

Resterande del av familjen spelar också och detta är inget bekymmer de har.

"

Updating this old thread in case it helps someone:

I've been using my B550-I without issues in Windows 10.
Did a fresh install of Windows 11 and my ethernet wouldn't do more than a 100mb connection.

Tried downloading the drivers from ASUS's site and the driver install application wouldn't even launch.

Installing the ASUS Armoury Crate installed the proper driver and fixed the NIC issue. Then I uninstalled armoury crate (as I don't want that junk).
"
Har du testat att ladda ned nya drivers och sedan avinstallera? Starta om - >installera ny drivers - > starta om

https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/0000...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop