Spåra spoofat nummer?

Permalänk
Medlem

Spåra spoofat nummer?

Hej!

Jag blev nyligen bestulen på en telefon. Utöver det så skickade tjuven spoofade sms till mina nödkontakter för att sno upplåsningskoden. Smsen såg att komma från Apple b.la. och där jag sedan innan hade legit sms.

Att få tillbaka telefonen är kört men tänker att det borde gå att spåra tjuvarna utifrån de spoofade smsen/sidorna som de skickar en till. Jag har försökt spåra sidorna men är det någon som har koll på om man kan spåra smsen på något sätt?

Tänker att om jag lyckas få fram något så går det direkt till polisen.

Permalänk
Skrivet av Lanicia:

Hej!

Jag blev nyligen bestulen på en telefon. Utöver det så skickade tjuven spoofade sms till mina nödkontakter för att sno upplåsningskoden. Smsen såg att komma från Apple b.la. och där jag sedan innan hade legit sms.

Att få tillbaka telefonen är kört men tänker att det borde gå att spåra tjuvarna utifrån de spoofade smsen/sidorna som de skickar en till. Jag har försökt spåra sidorna men är det någon som har koll på om man kan spåra smsen på något sätt?

Tänker att om jag lyckas få fram något så går det direkt till polisen.

Du kan ju gå in hos polisen och ge dem informationen om de är instresserade (troligen inte) men att du själv ska lyckas att spåra det själv är nog bara att glömma om su inte kan skicka nån länk tillbaks med en gömd spårare till nummret som motagaren öppnar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows