Vinn nätagg från Seasonic

MSI Optix MAG271CQR och Flexscan EV2736W

Permalänk
Medlem

MSI Optix MAG271CQR och Flexscan EV2736W

Säljer två skärmar i storleken 27"

MSI Optix MAG271CQR QHD 144 Hz Curved
Köptes ny 2019-08
• 27”
• VA-panel
• 2560x1440@144hz
• Ingen kartong
Har provat lite olika Screentester på nätet och kan ej se några döda pixlar.
När skärmen är kall och bara vid uppstarts bilden så visar skärmen ränder enligt bild , men vid arbete/spelande så har den fungerat utmärkt/felfritt. Försökt hitta info om problemet men det är inte helt ovanligt vid uppstart/kall skärm, men inte något man kan göra åt?

Mer info: https://www.inet.se/produkt/2214403/msi-optix-mag271cqr-qhd-1...

Flexscan EV2736W
Äldre skärm men felfri. Ingen kartong
Har provat lite olika Screentester på nätet och kan ej se några döda pixlar.
OBS: Originalstativ saknas men skickar med ett enkelt väggfäste.
Mer info: https://www.eizo.com/products/flexscan/ev2736w/

Bud med utgångspris: MSI 700:- Flexscan 300:-

Endast upphämtning.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag har 24" 1080p versionen av denna skärmen och samma fel med ränder när den är kall.

Vad jag kunde hitta på nätet så ska det vara relaterat till defekta nättaggregat.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem

Tror jag har samma modell av MSI och har också problem med ränder vid uppstart. Värre när det är kallt i rummet och skärmen stått nån dag. Funkar efter ca 5-10 minuter.

Har inte detta problem alls med 120hz-läge eller lägre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kujo:

Jag har 24" 1080p versionen av denna skärmen och samma fel med ränder när den är kall.

Vad jag kunde hitta på nätet så ska det vara relaterat till defekta nättaggregat.

Skrivet av exhale315:

Tror jag har samma modell av MSI och har också problem med ränder vid uppstart. Värre när det är kallt i rummet och skärmen stått nån dag. Funkar efter ca 5-10 minuter.

Har inte detta problem alls med 120hz-läge eller lägre.

Som sagt inte helt ovanligt.

Det är min son som fick den 2019 så minns inte riktigt när det uppstod, men jag har använt den ett tag nu när jag jobbat hemma utan problem. Så fort den lämnat MSI start bilden så är bilden ok.

Det är därför jag satte bud, hade velat ha runt 1500:- utan strecken, men förstår om det kan avskräcka.
Jag har iaf ej märkt av något problem vid användning när det gäller nättaggregatet.

Har ni haft några problem när ni väl startat och jobbar/spelar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztibbe:

Det är min son som fick den 2019 så minns inte riktigt när det uppstod, men jag har använt den ett tag nu när jag jobbat hemma utan problem. Så fort den lämnat MSI start bilden så är bilden ok.

Det är därför jag satte bud, hade velat ha runt 1500:- utan strecken, men förstår om det kan avskräcka.
Jag har iaf ej märkt av något problem vid användning när det gäller nättaggregatet.

Min krånglar även efter MSI-loggan, bara fullt av streck, skärmen får stå på 5-10 minuter och värma upp vid Windows inlogg, sen funkar det kanon. Använder jag den dagligen så behöver den inte stå lika länge. Men jag kör 120hz-läge eftersom jag inte behöver 144. Då funkar det som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztibbe:

Skrivet av exhale315:

Min krånglar även efter MSI-loggan, bara fullt av streck, skärmen får stå på 5-10 minuter och värma upp vid Windows inlogg, sen funkar det kanon. Använder jag den dagligen så behöver den inte stå lika länge. Men jag kör 120hz-läge eftersom jag inte behöver 144. Då funkar det som vanligt.

Även min krånglar efter MSI-loggan och kan behöva stå upp till 10 min för att sträcken ska försvinna. Märkte också att om man var borta en helg/vecka och den stog avstängd så var det värre och man behövde vänta mycket längre än om man använde den dagligen.

Tror att när den precis började krångla så var det under en spelsession av Resident Evil 2 på linux via proton och trodde det var relaterat till det först men efter det så är det som sagt bara när den är "kall".

Aldrig testat att ändra till 120hz.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem

Låter som att jag skapat bra reklam för min skärm här
Jag upplever iofs inte samma problem att det kvarstår efter att windows startat.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 700 kr Budar på MSI-skärmen
Gå till annonsen för att lägga ett bud.