märkligt problem med USB portar ASus B650E-F

Permalänk

märkligt problem med USB portar ASus B650E-F

hejsan,

någon som kanske kan ge lite tankekraft till ett problem jag verkar ha för verkar inte direkt kunna hitta en lösning själv just nu,

sitter idag på linux men hade funderingar till att gå tillbaka till windows 11 igen för att saknar lite spel som man inte kan lira i linux (allt som är kernel level anti cheat funkar inte) men speciellt att man inte kan lira BF2042 osv och att FSR4 support inte på något smart sätt ännu men till problemet är att så fort jag stoppar i en USB sticka med windows 11 på den så postar inte datorn men tar jag ut stickan o låter datorn posta till min linux miljö så kan jag plugga i usb driven och andvända den som vanligt ? provat både USB portar fram o bak o olika USB stickor

*edit"

Löst felet, hur kan jag inte ge ett jättebra svar eftersom även bios updates inte funkade men märkte att min externa 1TB disk sågs av bioset när ingen annan usb disk var ioluggad så la bios filen på den on uppdaterade bioset och sen funkade även front usb portarna som de skulle

Löste felet
Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]