Permalänk

Rengöra Ps3

Min gammla Ps3 har hittat tillbaka så tänkte dra igång den igen efter cirkus 7-8 år.

Tittat på alla videor jag kan hitta men kan icket öppna den.

Fått ut hårdisken, torx 10 skruven, locket och 7 skruvar uppifrån men kan ändå inte öppna locket.

Vill minnas att denna var bland de första versionerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynggrovisen:

Min gammla Ps3 har hittat tillbaka så tänkte dra igång den igen efter cirkus 7-8 år.

Tittat på alla videor jag kan hitta men kan icket öppna den.

Fått ut hårdisken, torx 10 skruven, locket och 7 skruvar uppifrån men kan ändå inte öppna locket.

Vill minnas att denna var bland de första versionerna.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Har du kollat Ifixit och deras gider?
https://www.ifixit.com/Device/PlayStation_3

Om du har tagit bort alla skruvar. Och är på det steget jag tror du är på. Så fins det två plast klips som ska tryckas in och sedan lyfta. MEN var försiktig då det sitter fast kablar i grejerna!

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Har du kollat Ifixit och deras gider?
https://www.ifixit.com/Device/PlayStation_3

Om du har tagit bort alla skruvar. Och är på det steget jag tror du är på. Så fins det två plast klips som ska tryckas in och sedan lyfta. MEN var försiktig då det sitter fast kablar i grejerna!

Tack tack löste alla problem var 2 små skruvar som inte fanns på alla videos jag tittat på.

Mitt ex tog över denna för ca 8 år sedan.

Minns att Ps2 spel fungerade på denna och att jag körde Kodi på den. Men en viss uppdatering så låstes detta, går det backa bandet så att säga?

Prio med denna är att köra Br och alla mina dvd samlingar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynggrovisen:

Tack tack löste alla problem var 2 små skruvar som inte fanns på alla videos jag tittat på.

Mitt ex tog över denna för ca 8 år sedan.

Minns att Ps2 spel fungerade på denna och att jag körde Kodi på den. Men en viss uppdatering så låstes detta, går det backa bandet så att säga?

Prio med denna är att köra Br och alla mina dvd samlingar.

Jag vet inte om man kan backa en uppdatering. Kanske går om den är hackad, men hur man i så fall gör har jag ingen aning om.

Om den kan köra ps2 spel så ska du vara rädd om den! Dom är eftertraktade vad jag vet 🙂.
Har den den luckan på framsidan som har plats för ps2 minneskort? Eller det kanske bara är SD kort🤔

Visa signatur

Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Jag vet inte om man kan backa en uppdatering. Kanske går om den är hackad, men hur man i så fall gör har jag ingen aning om.

Om den kan köra ps2 spel så ska du vara rädd om den! Dom är eftertraktade vad jag vet 🙂.
Har den den luckan på framsidan som har plats för ps2 minneskort? Eller det kanske bara är SD kort🤔

16Gb disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynggrovisen:

<Uppladdad bildlänk>

16Gb disk.

16? Inte 60GB?
å den ska du vara riktigt rädd om!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

16? Inte 60GB?
å den ska du vara riktigt rädd om!

Jajamen 16Gb och enligt datumkoden : April, May, June / 2007.

Permalänk
Medlem

Har för mig att PS3 har eFuse, vilket förhindrar nedgradering av mjukvara.

Permalänk

Jag har en 60Gb'are jag haft sen release och plockat fram då och då för att spela lite klassiker som Oblivion och motorstorm. senast, för ett par år sen så fick jag ingen bild på hdmi och lyckades inte med den gamla kabeln(AV?) heller. är jag helt körd eller går det att rädda tro? Har för mig jag läst att hdmi porten gärna glappar på dom. jag kanske bara gjort fel med den andra kaben hoppas jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasaduras:

Jag har en 60Gb'are jag haft sen release och plockat fram då och då för att spela lite klassiker som Oblivion och motorstorm. senast, för ett par år sen så fick jag ingen bild på hdmi och lyckades inte med den gamla kabeln(AV?) heller. är jag helt körd eller går det att rädda tro? Har för mig jag läst att hdmi porten gärna glappar på dom. jag kanske bara gjort fel med den andra kaben hoppas jag.

Om du inte känner för att felsöka (löda, byta saker) skälv så finns ju butiker/verkstsäder som kan göra det åt dig.
Som PSX care till exempel
https://www.psxcare.com/

Om du startar i felsäkert läge. Får du bild då?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Kasaduras:

Motorstorm minns jag, sedan tog dottern över den, åså guitarherro, 2 ackord senare så vann dottern heka tiden.