Noctua mod, vilka fläktar?

Permalänk
Medlem

Noctua mod, vilka fläktar?

Har ett PNY 3090 med 3st fläktar. När jag fick det så:
1. Lät så inni helvete illa
2. Blev varmt som fan
3. En fläkt var trasig

Har bytt ut kylpasta och thermal pads, nu throttlar det iaf inte och kan köra det strypt från 350w till 250w med acceptabel ljudnivå. Nästa naturliga steg är att byta ut fläktarna, dels för att en av nuvarande är trasig och dels för att förbättra kylning/ljudnivån ytterligare.

Kommer göra en deshroud och slänga på 2 st 120mm Noctua men vet inte vilken modell jag ska titta på? Noctua NF-A12x25?

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Noctua NF-A12x25?

Ja!

Jag deshroudade mitt RTX 4070 Super för ett litet tag sedan. Sänkte temperaturen med nästan 20 grader samtidigt som det blev enormt mycket tystare, så det rekommenderar jag verkligen!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Ja!

Jag deshroudade mitt RTX 4070 Super för ett litet tag sedan. Sänkte temperaturen med nästan 20 grader samtidigt som det blev enormt mycket tystare, så det rekommenderar jag verkligen!

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Snyggt! Vilka fläktar körde du?

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Skrivet av Vaun:

Snyggt! Vilka fläktar körde du?

Ser ut som dessa tycker jag.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5946723

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Det gör det verkligen, samma jag funderat på, tack!

Edit: Slarvläste nu1mlocks citat, trodde "Ja!" var ett mer generellt "Ja du borde definitivt deshrouda" och inte ett svar på min fråga om Noctua NF-A12x25. Det är fredag.

Jag slarvläste.
Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:
Skrivet av Vaun:

Det gör det verkligen, samma jag funderat på, tack!

Edit: Slarvläste nu1mlocks citat, trodde "Ja!" var ett mer generellt "Ja du borde definitivt deshrouda" och inte ett svar på min fråga om Noctua NF-A12x25. Det är fredag.

Ja, precis, jag använder dom svarta NF-A12x25! Det blir nog inte bättre än så faktiskt. Undantaget skulle väl vara Phanteks T30 om man får plats (dom är lite tjockare) som presterar ännu bättre men låter mer, så det beror kanske lite på hur ljudkänslig man är och hur mycket resten av datorn låter.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5949463

Visa signatur

press nu1mlock