Tack för ditt svar.
Lull-lullet är mer för det estetiska, en dator som står framme ska vara vacker att se på, och tyst. Så det kommer att bli lite sånt. En AIO-kylare till exempel, kommer det att bli. Och jag är väldigt förtjust i det chassit, har sett det "live" och det pirrade till i kroppen...
Sen är budgeten inte skriven i sten, den kan glida både bakåt och framåt ett par snäpp.
Jag håller med dig om att 5080 är ett bättre kort och jag kikade länge på det, men prisskillnaden mellan det och 9070Xt är svår att motivera för mig, speciellt när jag nästan bara kör Warzone. Och om jag följer mitt "vanliga" schema, så kommer jag säkerligen att byta gpu om 3 år eller så.
I de tester jag sett på grafikkort i Warzone så tuffar 9070Xt på riktigt bra. Men jag ska ta mig en funderare till.
Moderkortet är det jag är mest osäker på, har läst lite om att vissa chipset har problem med strömförsörjningen som ett 9800X3D behöver. Många rekommenderar x870 brädor. Jag vill ju ogärna lägga +5k på ett moderkort. Men vill samtidigt inte heller ha nåt billigt skit. Jag ser gärna att det finns toslink eller annan optisk ut på kortet.
Är det värt att gå på nästa generation M.2 såsom Samsung 9100 pro?