Lossless Scaling's Frame Generation till Linux!

Permalänk
Medlem

Lossless Scaling's Frame Generation till Linux!

https://github.com/PancakeTAS/lsfg-vk

Copy/Paste från beskrivningen.

lsfg-vk

This project brings Lossless Scaling's Frame Generation to Linux!
How does it work?

LSFG is primarily written in DirectX 11 compute shaders, which means we can use DXVK to translate it into SPIR-V. The surrounding parts have been rewritten in plain Vulkan code in order to make LSFG run natively on Linux. By specifying an LD_PRELOAD, lsfg-vk can place itself inbetween your game and Vulkan. That way it can fetch frames from the game and insert its own frames without any problems. (Beware of anticheats please!)
Building, Installing and Running

In order to compile LSFG, make sure you have the following components installed on your system:

Traditional build tools (+ bash, sed, git)
Clang compiler (this project does NOT compile easily with GCC)
Vulkan and SPIR-V header files
CMake build system
Meson build system (for DXVK)
Ninja build system (backend for CMake)
openssl's libcrypto

Compiling lsfg-vk is relatively straight forward, as everything is neatly integrated into CMake:

$ CC=clang CXX=clang++ cmake -B build -G Ninja \
-DCMAKE_BUILD_TYPE=Release \
-DCMAKE_INSTALL_PREFIX=absolute-install-path-here
$ cmake --build build
$ cmake --install build

(Make sure you change absolute-install-path-here to the path you'd like to install this project to)

Next, you'll need to download Lossless Scaling from Steam. Switch to the legacy_2.13 branch or download the corresponding depot. Copy or note down the path of "Lossless.dll" from the game files.

Finally, let's actually start a program with frame generation enabled. I'm going to be using vkcube for this example:

LD_PRELOAD="/home/pancake/.lsfg-vk/liblsfg-vk.so" LSFG_DLL_PATH="/home/pancake/games/Lossless Scaling/Lossless.dll" LSFG_MULTIPLIER=4 vkcube

Make sure you adjust the paths. Let's examine each one:

LD_PRELOAD: This is how you let the loader know that you want to load lsfg-vk before anything else. This HAS to be either an ABSOLUTE path, or a path starting with ./ to make it relative. Specify liblsfg-vk.so here.
LSFG_DLL_PATH: Here you specify the Lossless.dll you downloaded from Steam. This is either an absolute path, or a relative path from where you are running the app.
LSFG_MULTIPLIER: This is the multiplier you should be familiar with. Specify 2 for doubling the framerate, etc.

Warning

Unlike on Windows, LSFG_MULTIPLIER is heavily limited here (at the moment!). If your hardware can create 8 swapchain images, then setting LSFG_MULTIPLIER to 4 occupies 4 of those, leaving only 4 to the game. If the game requested 5 or more, it will crash.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Lossles scaling är ett coolt program, det som är intressant med detta är ju att kunna köra med två gpu. En för spelet och en för upscale och framegen, går att göra detta med den integrerade grafiken i din cpu.
Utöver det så kan du uppnå samma resultat (troligen bättre) med gamescope och Optiscaler i Linux. Skrev med en av tillverkarna av Lossless i en Facebook grupp där jag påpekade att det sämsta med Lossless var att det inte finns till Linux, ”det kommer” var svaret på den frågan, bara att vänta antar jag😂

Spelar ingen roll vart man moddat in Optiscaler så får man en grym ökning av fps, det är ju så att fsr är opensorce code och tillgängligt för vem som helst att ladda hem från amds hemsida, fritt att modifiera och distribuera, med andra ord så är det inte helt säkert att det är amds fsr i det spel du spelar, Optiscaler är då bevis för detta när man kan åstadkomma stor ökning igenom att modda in fsr3.0 på ett spel som redan har fsr3.0 lite märkligt kan man tycka men bevisligen så är det så. Optiscaler har tagit fsr från amds hemsida och gjort det enkelt att flika in den i spel, så ren amd fsr, rekommenderas, kombinera gärna med dlss enabler för att köra dlls upscale på amd, intel, gtx kort, eller att använda dlss inputs i Optiscaler.